zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager financiŽle dienstverlening voorziet gebrek blockchainkennis

10 februari 2017 - Uit wereldwijd onderzoek onder 200 topmanagers in de financiële dienstverlening blijkt dat 89 procent gelooft dat hun sector in 2026 blockchain zal gebruiken voor tal van dagelijkse toepassingen.

De resultaten van het onderzoek, uitgevoerd door TABB Group in opdracht van Synechron laten zien dat financiële instellingen overtuigd zijn van het innovatieve vermogen van blockchain op de lange termijn. Wel wordt door 70 procent een gebrek aan kennis en talent voorzien.


94 procent is ervan overtuigd dat raden van bestuur investeren in de ontwikkeling van blockchain-projecten en bijna 87 procent gelooft dat budgetten toereikend zijn om blockchain-projecten te implementeren. Echter, vandaag de dag is één van de grootste uitdagingen van bedrijven die blockchain implementeren een gebrek aan human resources. 70 procent van de aan het onderzoek deelnemende business- en IT-beslissers op senior niveau in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Europa, denkt dat hun organisatie op dit moment niet voldoende talent in huis heeft dat in staat is om blockchain-technologie te implementeren.
 
Twee derde bedrijven actief met blockchain
Ondanks deze uitdagingen laat het onderzoek zien dat meer dan twee derde (67,4 procent) van de bedrijven actief betrokken is in blockchain-initiatieven. Dertien procent van de managers zegt blockchain-teams samen te stellen en bijna één op de vijf (16,7 procent) heeft al een use case voor de technologie geïdentificeerd - met name Global Payments, Trade Finance en KYC worden genoemd. Verder zegt vijftien procent al een pilot-applicatie te hebben gebouwd, alleen of met een partnerbedrijf. En bijna een kwart (22,7 procent) neemt deel aan een werkgroep over de technologie.
Interessant zijn de uitkomsten waar het regulering betreft. Bijna 25 procent van de respondenten zegt te wachten op wettelijke richtlijnen over blockchain voordat zij actie ondernemen. Dit kan misschien veranderen als gevolg van de nieuwe richtlijnen van FINRA. Ondanks het gegeven dat regelgeving een obstakel vormt, noemt slechts 16,7 procent van de bedrijven dit als het onderdeel waarvoor zij het liefst een oplossing zien. Bedrijven zijn met name geïnteresseerd in oplossingen voor onzekere en beperkende aspecten van blockchain technologie. 29,3 procent van de respondenten noemt interoperabiliteit (de ene blockchain oplossing die niet geintegreerd kan worden met een andere die een andere onderliggende infrastructuur gebruikt) als belangrijkste uitdaging, gevolgd door privacy (20,9 procent) en schaalbaarheid (20,5 procent).
 
Serieuze overwegingen
Faisal Husain, CEO Synechron: "Het is duidelijk dat veel financiële dienstverleners serieus de toepassingen van blockchain in hun organisatie overwegen of deze technologie al in de praktijk brengen. Zoals met elke nieuwe technologie, zijn er uitdagingen te overwinnen. Ons onderzoek laat zien dat het aantrekken van de juiste mensen zo'n uitdaging is, evenals regelgeving en technologische overwegingen. Bedrijven moeten zorgvuldig overwegen hoe zij hiermee omgaan. Zij hebben kennis nodig op al deze gebieden voordat zij een strategische beslissing kunnen maken over hoe zij verder gaan en actie ondernemen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiŽle dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien trends voor de IT- en financiŽle sector
 FinanciŽle markt werkt binnen vijf jaar volledig online samen met klant
 Nieuwe rekenmethode om financiŽle risicoís in te schatten
 Manager bij financiŽle instelling is origineel, creatief en intuÔtief
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiŽle dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als Ďnieuwe manier van werkení  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als Ďnieuwe manier van werkení
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10