zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fysieke winkel plus webshop: een gouden combinatie

25 november 2016 - Slechts een aantal weken geleden vond in de jaarbeurs in Utrecht Lightspeed Connect plaats. Het event waar ondernemen in het omnichannel-tijdperk centraal stond. Want de noodzaak van omnichannel groeit door consumenten die zowel online als in de winkelstraat shoppen.

 


Er waren interessante keynote sprekers aanwezig van onder andere Tony’s Chocolonely, Heineken en Marktplaats. Daarnaast benadrukte tijdens een sessie over omnichannel Dax Dasilva, CEO van Lightspeed en JP Chauvet, President van Lightspeed, het belang van hiervan. Want wat blijkt? De sleutel tot succes ligt in een combinatie van een fysieke winkel en een webshop. Daarbij speelt omnichannel een essentiële rol.

1. Het belang van omnichannel
De vraag van de hedendaagse consument is veranderd. Zij willen winkelen waar en wanneer zij daar zin in hebben. Of dit nou in de trein op weg naar het werk is, ’s avond thuis op de bank of op zaterdagmiddag in de winkelstraat. Winkeliers zijn vastgeketend aan de wens van deze consument en kunnen hier het beste slim op inspelen. Door omnichannel wordt het mogelijk om een fysieke winkel naadloos te laten integreren met een webshop. Dit maakt het met name voor de kleine winkelier mogelijk om te voldoen aan de klantwens. Daarnaast vergoot een goede omnichannelstrategie het bereik van een winkelier aanzienlijk.

2. Voldoen aan de wens van de hedendaagse consument
Middels centraal beheer van het kassasysteem kunnen winkeliers de drempel voor klanten verlagen en hen de beleving bieden waar zij om vragen. Want alleen ‘simpel’ winkelen is tegenwoordig niet genoeg: merken die een consistente beleving bieden zijn populair bij de klant van vandaag de dag. En deze beleving kan het beste doorgevoerd worden in zowel de fysieke winkel als de webshop. Zo voelt het merk vertrouwd voor een klant waardoor uiteindelijk een band ontstaat.

3. Niet misgrijpen tijdens de feestdagen
De feestdagen komen steeds dichterbij en de grote stroom aan klanten staat weer voor de deur van de winkelier. Met name tijdens deze dagen is omnichannel zo onmisbaar. Wil de klant door de mooi verlichte winkelstraat slenteren, dan is dat mogelijk. Hebben ze het zo druk met de laatste loodjes van het jaar op het werk? Dan kunnen ze snel nog even online de inkopen voor de feestdagen doen. Een echte win-win situatie, want tevreden klanten maken een tevreden winkelier.  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
 C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
 Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument eist omnichannel klantbeleving van financiële sector
 Detailhandelssector vraagt nieuw type bestuurders
 Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant
 Aandeel multichannel shopper groeit gestaag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
meer top 10