zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fysieke winkel plus webshop: een gouden combinatie

25 november 2016 - Slechts een aantal weken geleden vond in de jaarbeurs in Utrecht Lightspeed Connect plaats. Het event waar ondernemen in het omnichannel-tijdperk centraal stond. Want de noodzaak van omnichannel groeit door consumenten die zowel online als in de winkelstraat shoppen.

 


Er waren interessante keynote sprekers aanwezig van onder andere Tony’s Chocolonely, Heineken en Marktplaats. Daarnaast benadrukte tijdens een sessie over omnichannel Dax Dasilva, CEO van Lightspeed en JP Chauvet, President van Lightspeed, het belang van hiervan. Want wat blijkt? De sleutel tot succes ligt in een combinatie van een fysieke winkel en een webshop. Daarbij speelt omnichannel een essentiële rol.

1. Het belang van omnichannel
De vraag van de hedendaagse consument is veranderd. Zij willen winkelen waar en wanneer zij daar zin in hebben. Of dit nou in de trein op weg naar het werk is, ’s avond thuis op de bank of op zaterdagmiddag in de winkelstraat. Winkeliers zijn vastgeketend aan de wens van deze consument en kunnen hier het beste slim op inspelen. Door omnichannel wordt het mogelijk om een fysieke winkel naadloos te laten integreren met een webshop. Dit maakt het met name voor de kleine winkelier mogelijk om te voldoen aan de klantwens. Daarnaast vergoot een goede omnichannelstrategie het bereik van een winkelier aanzienlijk.

2. Voldoen aan de wens van de hedendaagse consument
Middels centraal beheer van het kassasysteem kunnen winkeliers de drempel voor klanten verlagen en hen de beleving bieden waar zij om vragen. Want alleen ‘simpel’ winkelen is tegenwoordig niet genoeg: merken die een consistente beleving bieden zijn populair bij de klant van vandaag de dag. En deze beleving kan het beste doorgevoerd worden in zowel de fysieke winkel als de webshop. Zo voelt het merk vertrouwd voor een klant waardoor uiteindelijk een band ontstaat.

3. Niet misgrijpen tijdens de feestdagen
De feestdagen komen steeds dichterbij en de grote stroom aan klanten staat weer voor de deur van de winkelier. Met name tijdens deze dagen is omnichannel zo onmisbaar. Wil de klant door de mooi verlichte winkelstraat slenteren, dan is dat mogelijk. Hebben ze het zo druk met de laatste loodjes van het jaar op het werk? Dan kunnen ze snel nog even online de inkopen voor de feestdagen doen. Een echte win-win situatie, want tevreden klanten maken een tevreden winkelier.  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
 Vijf zegeningen van een burn-out
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument eist omnichannel klantbeleving van financiële sector
 Detailhandelssector vraagt nieuw type bestuurders
 Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant
 Aandeel multichannel shopper groeit gestaag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
top10
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Vijf zegeningen van een burn-out
Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
meer top 10