zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fysieke winkel plus webshop: een gouden combinatie

25 november 2016 - Slechts een aantal weken geleden vond in de jaarbeurs in Utrecht Lightspeed Connect plaats. Het event waar ondernemen in het omnichannel-tijdperk centraal stond. Want de noodzaak van omnichannel groeit door consumenten die zowel online als in de winkelstraat shoppen.

 


Er waren interessante keynote sprekers aanwezig van onder andere Tony’s Chocolonely, Heineken en Marktplaats. Daarnaast benadrukte tijdens een sessie over omnichannel Dax Dasilva, CEO van Lightspeed en JP Chauvet, President van Lightspeed, het belang van hiervan. Want wat blijkt? De sleutel tot succes ligt in een combinatie van een fysieke winkel en een webshop. Daarbij speelt omnichannel een essentiële rol.

1. Het belang van omnichannel
De vraag van de hedendaagse consument is veranderd. Zij willen winkelen waar en wanneer zij daar zin in hebben. Of dit nou in de trein op weg naar het werk is, ’s avond thuis op de bank of op zaterdagmiddag in de winkelstraat. Winkeliers zijn vastgeketend aan de wens van deze consument en kunnen hier het beste slim op inspelen. Door omnichannel wordt het mogelijk om een fysieke winkel naadloos te laten integreren met een webshop. Dit maakt het met name voor de kleine winkelier mogelijk om te voldoen aan de klantwens. Daarnaast vergoot een goede omnichannelstrategie het bereik van een winkelier aanzienlijk.

2. Voldoen aan de wens van de hedendaagse consument
Middels centraal beheer van het kassasysteem kunnen winkeliers de drempel voor klanten verlagen en hen de beleving bieden waar zij om vragen. Want alleen ‘simpel’ winkelen is tegenwoordig niet genoeg: merken die een consistente beleving bieden zijn populair bij de klant van vandaag de dag. En deze beleving kan het beste doorgevoerd worden in zowel de fysieke winkel als de webshop. Zo voelt het merk vertrouwd voor een klant waardoor uiteindelijk een band ontstaat.

3. Niet misgrijpen tijdens de feestdagen
De feestdagen komen steeds dichterbij en de grote stroom aan klanten staat weer voor de deur van de winkelier. Met name tijdens deze dagen is omnichannel zo onmisbaar. Wil de klant door de mooi verlichte winkelstraat slenteren, dan is dat mogelijk. Hebben ze het zo druk met de laatste loodjes van het jaar op het werk? Dan kunnen ze snel nog even online de inkopen voor de feestdagen doen. Een echte win-win situatie, want tevreden klanten maken een tevreden winkelier.  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart Nederlanders wil liever ander werk
 Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
 Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument eist omnichannel klantbeleving van financiële sector
 Detailhandelssector vraagt nieuw type bestuurders
 Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant
 Aandeel multichannel shopper groeit gestaag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
Organisaties willen SD-WAN, maar laten kansen liggen
HR-professionals staan niet achter huidige wet- en regelgeving
Bedrijven moeten medewerkers meer vrijheid geven om hun eigen productieve werkomgeving te creëren
Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
meer top 10