zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument eist omnichannel klantbeleving van financiŽle sector

10 juni 2016 - De Nederlandse consument wil meer regie voeren over zijn financiële producten. Drie kwart van de consumenten geeft aan dat zij gebruik willen maken van online tools of software om maandlasten en premies te berekenen, producten te vergelijken of online producten af te sluiten.

Het inspelen op maatschappelijke trends, zoals zelfredzaamheid en zelfwerkzaamheid zijn essentieel voor de financiële sector. Een omnichannel strategie ondersteunt financiële instellingen hierbij. Dat concludeert Everest, de business engineering company voor financiële dienstverleners en de overheid, op basis van onderzoek onder ruim 840 consumenten in haar nieuwe visiepaper ‘Financiële dienstverlening to the next level’.


 
Alleen cross channel is niet voldoende
Tijdens de oriëntatie voor financiële producten legt de meerderheid (80 procent) van de consumenten het eerste contact via het kanaal waar hij voorkeur aangeeft. Het volgende contactmoment vindt bij 88 procent plaats via het voorkeurskanaal. De financiële sector heeft de cross channel strategie dus met succes omarmd. Om de klant van vandaag en morgen goed te blijven bedienen, is echter voor financiële instellingen een omnichannel klantbeleving noodzakelijk. Omnichannel maakt het voor de klant mogelijk om per processtap te switchen tussen kanalen. De consument bepaalt hierbij het proces, kanaal en device, waarbij de klantbeleving ook nog eens consistent blijft. De klant kan op elk gewenst moment hulp inschakelen en werk uit handen geven, maar ook weer terugnemen. De consument hoeft zich niet aan te passen aan de structuren van de financiële dienstverlener, maar staat zelf aan het roer. Door de klantbeleving als uitgangspunt te nemen, kunnen financiële dienstverleners inspelen op de behoeftes van de zelfredzame consument.
 
Persoonlijke portals
Leon van Dooren, Principal Consultant bij Everest: "Consumenten worden vaak gedwongen om de processen en structuren van financiële dienstverleners te volgen met de kanalen die instellingen hebben geselecteerd. De opkomst van persoonlijke portalen en apps hebben de dienstverlening van de financiële wereld al drastisch en positief veranderd. Nu is het moment daar om op de volgende trend te reageren. De consument wil zelf het moment, kanaal, device en proces bepalen en verwacht dat financiële dienstverleners dit faciliteren. Aan organisaties de taak om hun dienstverlening aan te passen aan de omgeving van de klant. Een omnichannel klantbeleving dus. We zijn klaar voor een financiële wereld waarin de klant en zijn persoonlijke situatie centraal staat."
 
Meer weten over de omnichannel aanpak en het realiseren hiervan? Download gratis het rapport.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Driekwart Nederlanders heeft moeite met Ďneeí zeggen
 IoT-apparaten in thuisnetwerken nieuw doelwit voor cryptojacking-malware
 Werknemers pieken op 44ste met ondernemend gedrag
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant
 Positieve, proactieve en persoonlijke klantenservice in contactcenters wordt snel werkelijkheid
 FinanciŽle sector stelt klant nog steeds niet centraal
 Hero of Zero? Customer Engagement test helpt organisaties klantbeleving verbeteren
 
 
reacties
 
Van Staveren  |   | 
12-06-2016
 | 
15:23 uur
Zelfs een behouden bedrijfstak als de Makelaardij loopt vooruit op het bankwezen.

De noodzaak zal er niet zijn voor de banken, de klant heeft toch al weinig te kiezen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten
IT-beslissers zien Artificial Intelligence als silver bullet tegen cybersecurity-uitdagingen
meer top 10