zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant

12 december 2013 - Voor een effectieve omnichannelstrategie is het noodzakelijk dat organisaties de omslag maken van een product- naar klantgerichte organisatie. Klanten willen niet alleen zelf kiezen via welk kanaal ze informatie tot zich nemen en vragen stellen, maar ook op elk kanaal dezelfde beleving ervaren.

In de praktijk betekent dit dat interne processen moeten worden aangepast. Door deze te stroomlijnen en klantinformatie te integreren in een centraal klantbeeld, kunnen bedrijven de operationele efficiency verhogen en klanten beter en eenduidig bedienen. Dit stelt Human Inference in haar laatste whitepaper.



Veeleisende klanten
De klant wordt steeds veeleisender en verwacht van dienstverleners dat welk kanaal zij ook kiezen, zij altijd dezelfde persoonlijke en relevante ervaring hebben. Een klant ziet geen verschil tussen on- en offline of mobiel, dus organisaties moeten er zorg voor dragen dat er ook geen verschillen merkbaar zijn. Een klant die via de website een vraag stelt, wil de status van die vraag ook in kunnen zien vanaf zijn smartphone. Om hier efficiënt op in te spelen, moeten organisaties de omslag maken van product- naar klantgericht. Dit kan alleen wanneer ook in de interne processen de klant volledig centraal staat.

Centrale database
"In de praktijk zijn organisaties nog lang niet altijd zover dat klantinformatie uit verschillende systemen geïntegreerd is in één centrale database," zegt Jeroen Vis, Account Manager bij Human Inference. "Een centraal klantbeeld is echter een voorwaarde om aan de veranderende wensen en eisen van de klant te kunnen blijven voldoen. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers altijd realtime van de meest actuele en volledige informatie uit de verschillende systemen, zonder dat dit de werking van de onderliggende systemen verstoort. Daarnaast zijn er geen ellenlange implementatieprocedures en miljoeneninvesteringen nodig om de doelen voor een centraal klantbeeld te bereiken. In drie stappen en vier maanden kunnen bedrijven gaan van het in kaart brengen van het probleem naar het beschikbaar stellen van een centraal klantbeeld.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Werkzoekenden veel minder positief over work-life balance
 Hoe transformeren opkomende technologieën onze levens tegen 2030?
 Recordaantal ondernemingen worden intelligent met groeiende IoT-investeringen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Steeds meer marketingprojecten in de cloud
 Data Driven Marketing essentieel voor zakelijk succes
 E-mailmarketing krijgt belangrijkere positie in de marketingmix
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
top10
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Coaching populairder dan ooit
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Mannen zijn chagrijnig als Max Verstappen uitvalt
Slechts een op de vijf bespreekt probleemschuld met omgeving
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
meer top 10