zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant

12 december 2013 - Voor een effectieve omnichannelstrategie is het noodzakelijk dat organisaties de omslag maken van een product- naar klantgerichte organisatie. Klanten willen niet alleen zelf kiezen via welk kanaal ze informatie tot zich nemen en vragen stellen, maar ook op elk kanaal dezelfde beleving ervaren.

In de praktijk betekent dit dat interne processen moeten worden aangepast. Door deze te stroomlijnen en klantinformatie te integreren in een centraal klantbeeld, kunnen bedrijven de operationele efficiency verhogen en klanten beter en eenduidig bedienen. Dit stelt Human Inference in haar laatste whitepaper.



Veeleisende klanten
De klant wordt steeds veeleisender en verwacht van dienstverleners dat welk kanaal zij ook kiezen, zij altijd dezelfde persoonlijke en relevante ervaring hebben. Een klant ziet geen verschil tussen on- en offline of mobiel, dus organisaties moeten er zorg voor dragen dat er ook geen verschillen merkbaar zijn. Een klant die via de website een vraag stelt, wil de status van die vraag ook in kunnen zien vanaf zijn smartphone. Om hier efficiënt op in te spelen, moeten organisaties de omslag maken van product- naar klantgericht. Dit kan alleen wanneer ook in de interne processen de klant volledig centraal staat.

Centrale database
"In de praktijk zijn organisaties nog lang niet altijd zover dat klantinformatie uit verschillende systemen geïntegreerd is in één centrale database," zegt Jeroen Vis, Account Manager bij Human Inference. "Een centraal klantbeeld is echter een voorwaarde om aan de veranderende wensen en eisen van de klant te kunnen blijven voldoen. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers altijd realtime van de meest actuele en volledige informatie uit de verschillende systemen, zonder dat dit de werking van de onderliggende systemen verstoort. Daarnaast zijn er geen ellenlange implementatieprocedures en miljoeneninvesteringen nodig om de doelen voor een centraal klantbeeld te bereiken. In drie stappen en vier maanden kunnen bedrijven gaan van het in kaart brengen van het probleem naar het beschikbaar stellen van een centraal klantbeeld.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
 Cybercriminelen gebruiken COVID-19-vaccin als lokmiddel bij hun aanvallen
 Dit zijn de vijf meest gegoogelde HR-thema's van 2020
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Steeds meer marketingprojecten in de cloud
 Data Driven Marketing essentieel voor zakelijk succes
 E-mailmarketing krijgt belangrijkere positie in de marketingmix
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris (1) 
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
Culture fit doorslaggevend voor recruiters (1) 
Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen (1) 
Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd  (1) 
top10
‘Elke smartphonegebruiker moet profiteren van essentiële beveiligingsupdates’
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe
Leidinggevende stimuleert werknemer niet om te leren
Langdurig verzuim loopt op door uitstel reguliere zorg
Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
Niet-afgesloten cao’s kenmerken cao-jaar 2020
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris
Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
Sollicitatiedokter organiseert Nationale Dag van het CVv
Kwart Nederlanders proactiever bezig met gezondheid door huidige gezondheidscrisis
meer top 10