zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hero of Zero? Customer Engagement test helpt organisaties klantbeleving verbeteren

29 oktober 2015 - De klantrelatie is door de jaren heen fundamenteel veranderd als gevolg van de toenemende digitalisering.

Doordat het klantcontact steeds vaker digitaal van aard is, wordt het persoonlijke klantcontact – dat zorgt voor de emotionele component in de relatie – steeds waardevoller. Organisaties zullen dus goed moeten nadenken hoe zij het menselijke en digitale aspect strategisch inzetten om de klant optimaal te bedienen. Om inzicht te krijgen in de score op beide gebieden lanceert CRM Partners  de Customer Engagement - Hero or Zero test. Na het invullen van twintig vragen krijgen organisaties inzicht in hoe zij scoren op het gebied van Customer Engagement. Bovendien krijgen deelnemers op basis van de uitkomst praktische tips om de klantbeleving te verbeteren. Organisaties die op beide vlakken goed scoren mogen zichzelf een Customer Engagement Hero noemen.


 
Digitaal & menselijk
Customer Engagement is een filosofie van de klantrelatie die uitgaat van een extreme vorm van klantgerichtheid en service, waarbij een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie wordt nagestreefd. De techniek kan organisaties helpen om de klantrelatie persoonlijker en relevanter te maken. Maar om het hart van de klant écht te veroveren en te zorgen voor die glimlach, is emotie nodig. Empathie, passie en creativiteit zijn typische menselijke eigenschappen die technologie niet in kan vullen, maar die wel het onderscheid uitmaken. In de Customer Engagement - Hero or Zero test worden deelnemers dan ook ondervraagd naar de belangrijkste randvoorwaarden op zowel het digitale als het menselijke vlak.
Emiel Putman, Managing Partner bij CRM Partners: "Of u nu in de consumentensector of in de business-to-business werkzaam bent, we zullen allemaal op een andere manier zaken gaan doen om de ontelbare mogelijkheden van de digitale transformatie te benutten. Toch is het van groot belang om het menselijke aspect altijd in acht te nemen en de persoonlijke interactie met de klant te behouden. Maar hoe wordt u een held in Customer Engagement? En hoe bewaakrt u de perfecte balans tussen mens en technologie? Om organisaties hierbij te ondersteunen hebben we deze test ontwikkeld; niet alleen om bewustzijn te creëren, maar ook om ze op weg te helpen met praktische tips en trucs."
 
De Customer Engagement - Hero or Zero test vindt u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  ‘Rules of Customer Engagement’
 Waarom Customer Engagement geen technisch feestje is
 Strategie voor Customer Engagement te vaak geïsoleerd bij management
 Customer Engagement rekent af met de traditionele doelgroep
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10