zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hero of Zero? Customer Engagement test helpt organisaties klantbeleving verbeteren

29 oktober 2015 - De klantrelatie is door de jaren heen fundamenteel veranderd als gevolg van de toenemende digitalisering.

Doordat het klantcontact steeds vaker digitaal van aard is, wordt het persoonlijke klantcontact – dat zorgt voor de emotionele component in de relatie – steeds waardevoller. Organisaties zullen dus goed moeten nadenken hoe zij het menselijke en digitale aspect strategisch inzetten om de klant optimaal te bedienen. Om inzicht te krijgen in de score op beide gebieden lanceert CRM Partners  de Customer Engagement - Hero or Zero test. Na het invullen van twintig vragen krijgen organisaties inzicht in hoe zij scoren op het gebied van Customer Engagement. Bovendien krijgen deelnemers op basis van de uitkomst praktische tips om de klantbeleving te verbeteren. Organisaties die op beide vlakken goed scoren mogen zichzelf een Customer Engagement Hero noemen.


 
Digitaal & menselijk
Customer Engagement is een filosofie van de klantrelatie die uitgaat van een extreme vorm van klantgerichtheid en service, waarbij een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie wordt nagestreefd. De techniek kan organisaties helpen om de klantrelatie persoonlijker en relevanter te maken. Maar om het hart van de klant écht te veroveren en te zorgen voor die glimlach, is emotie nodig. Empathie, passie en creativiteit zijn typische menselijke eigenschappen die technologie niet in kan vullen, maar die wel het onderscheid uitmaken. In de Customer Engagement - Hero or Zero test worden deelnemers dan ook ondervraagd naar de belangrijkste randvoorwaarden op zowel het digitale als het menselijke vlak.
Emiel Putman, Managing Partner bij CRM Partners: "Of u nu in de consumentensector of in de business-to-business werkzaam bent, we zullen allemaal op een andere manier zaken gaan doen om de ontelbare mogelijkheden van de digitale transformatie te benutten. Toch is het van groot belang om het menselijke aspect altijd in acht te nemen en de persoonlijke interactie met de klant te behouden. Maar hoe wordt u een held in Customer Engagement? En hoe bewaakrt u de perfecte balans tussen mens en technologie? Om organisaties hierbij te ondersteunen hebben we deze test ontwikkeld; niet alleen om bewustzijn te creëren, maar ook om ze op weg te helpen met praktische tips en trucs."
 
De Customer Engagement - Hero or Zero test vindt u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
 Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
 Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
 

Gerelateerde nieuwsitems

  ‘Rules of Customer Engagement’
 Waarom Customer Engagement geen technisch feestje is
 Strategie voor Customer Engagement te vaak geďsoleerd bij management
 Customer Engagement rekent af met de traditionele doelgroep
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Customer experience verbeteren met digitalisatie supplychain
reacties
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
meer top 10