zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Snel 'up and running' na een fusie of overname

12 april 2016 -  Ondernemingen verwachten veel succes van een fusie of overname. Het idee is immers dat het bedrijven laat profiteren van elkaars klanten en krachten. Maar de werkelijkheid is vaak minder rooskleurig: vijftien procent ontaardt in een ramp en nog eens 70 procent behaalt niet de gestelde voordelen.

Een belangrijke oorzaak is de lastige integratie van bestaande IT-systemen. Maar daar valt gelukkig wat aan te doen, zo betoogt John Verwaaijen van Magic Software  De oorzaken van mislukte samenvoegingen zijn veelzijdig: botsende culturen, verkeerde inschattingen of simpelweg een slechte strategische 'fit'. Een minder vaak gehoorde – maar niet minder belangrijke reden - is de falende integratie van IT-systemen. Het merendeel van de bedrijven besteedt nauwelijks aandacht aan dit aspect, zo concludeerde consultancybedrijf McKinsey.



Lees verder op Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Fusies en overnames: stilstand of adempauze?
 Vastgoed onderschat als risico bij fusies en overnames
 Betrek HR in vroeg stadium bij fusies en overnames
 Bonussen ingezet om personeel binnen de poort te houden na fusie
 
 
reacties
 
Ellen  |   | 
14-04-2016
 | 
08:09 uur
Als alleen het IT-systeem het probleem zou zijn...
Fusies en overnames zijn uitermate lastig, omdat je twee bedrijfsculturen probeert te verenigen. Dit moet je van tevoren beseffen en al alles voor in de gang zetten om dit zo goed mogelijk te laten verlopen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10