zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Snel 'up and running' na een fusie of overname

12 april 2016 -  Ondernemingen verwachten veel succes van een fusie of overname. Het idee is immers dat het bedrijven laat profiteren van elkaars klanten en krachten. Maar de werkelijkheid is vaak minder rooskleurig: vijftien procent ontaardt in een ramp en nog eens 70 procent behaalt niet de gestelde voordelen.

Een belangrijke oorzaak is de lastige integratie van bestaande IT-systemen. Maar daar valt gelukkig wat aan te doen, zo betoogt John Verwaaijen van Magic Software  De oorzaken van mislukte samenvoegingen zijn veelzijdig: botsende culturen, verkeerde inschattingen of simpelweg een slechte strategische 'fit'. Een minder vaak gehoorde – maar niet minder belangrijke reden - is de falende integratie van IT-systemen. Het merendeel van de bedrijven besteedt nauwelijks aandacht aan dit aspect, zo concludeerde consultancybedrijf McKinsey.



Lees verder op Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Fusies en overnames: stilstand of adempauze?
 Vastgoed onderschat als risico bij fusies en overnames
 Betrek HR in vroeg stadium bij fusies en overnames
 Bonussen ingezet om personeel binnen de poort te houden na fusie
 
 
reacties
 
Ellen  |   | 
14-04-2016
 | 
08:09 uur
Als alleen het IT-systeem het probleem zou zijn...
Fusies en overnames zijn uitermate lastig, omdat je twee bedrijfsculturen probeert te verenigen. Dit moet je van tevoren beseffen en al alles voor in de gang zetten om dit zo goed mogelijk te laten verlopen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10