zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Informatie-overkill vraagt om inzet professional organizers

11 april 2016 - De Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers bracht op 8 april een bezoek aan IBM. Het werkbezoek was bedoeld om leden bij te scholen over de laatste inzichten op het gebied van 'digitaal samenwerken' - een heel actueel thema in een tijd waarin werknemers gebukt gaan onder informatie-overkill en daardoor dreigen uit te vallen.

Dagelijks komt er, via diverse media, een grote hoeveelheid informatie op ons af. Werknemers worstelen met het op de juiste manier archiveren van informatie en bestanden. Het niet terug kunnen vinden van informatie en de tijd die gepaard gaat met lang zoeken, zijn grote irritatiebronnen - en kostenverspillers - op de werkvloer. Nog niet eerder in onze geschiedenis was de verspreiding van informatie, berichten, documenten of nieuws zo gemakkelijk als nu. We worden dagelijks overspoeld door informatie via e-mail, het internet en de sociale media. Die overvloedige informatiestromen zijn nauwelijks bij te houden met als gevolg (info)stress. En structurele infostress kan tot verzuim leiden.



Structuur
Medewerkers staan voor de ingewikkelde taak alle informatiestromen z.s.m. te schiften op relevantie en urgentie. Daarnaast moeten zij de hele dag door beslissen hoe en waar zij deze informatie organiseren, zodat ze deze later nog kunnen terugvinden. En dat is niet voor iedereen gemakkelijk. Het gebrek aan overzicht en de dringende behoefte om zaken anders te structureren en te organiseren kan voor medewerkers, die al door stress geplaagd worden, de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Anke Algera, voorzitter van de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers): "Werkgevers verwachten dat iedereen zijn werk wel kan organiseren, maar niet iedereen heeft voldoende kennis en vaardigheden op zak om structuur te scheppen in een overvolle mailbox of de baas te worden over de waan van de dag. En niet iedereen heeft de discipline of de ruimte om in privé-tijd de rust te nemen die noodzakelijk is om te herstellen van de inspanningen op het werk."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Werkzoekenden veel minder positief over work-life balance
 Hoe transformeren opkomende technologieën onze levens tegen 2030?
 Recordaantal ondernemingen worden intelligent met groeiende IoT-investeringen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Minder verzuim na begeleiding Professional Organizer
 Zonder werkstress op vakantie: negen tips
 Negen tips tegen informatie-overload
 Informatie-overload leidt tot stress
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
top10
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Coaching populairder dan ooit
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Mannen zijn chagrijnig als Max Verstappen uitvalt
Slechts een op de vijf bespreekt probleemschuld met omgeving
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
meer top 10