zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Negen tips tegen informatie-overload

19 december 2008 - U wordt dagelijks overspoeld door informatie. Hoe ziet u door de bomen het bos? Wetenschappers van Xerox hebben na onderzoek een aantal eenvoudige methodes uitgewerkt om te helpen de overvloedige informatie te beheren en tijd te besparen.

Uitgaand van de Xerox-studie ‘Future of Work’ zet Express.be negen tips tegen informatie-overload op een rij: 



1. Neem zo nu en dan pauze

Het is van essentieel belang dat u zichzelf regelmatig een pauze gunt. Onderzoek wijst uit dat de productiviteit verhoogt wanneer een korte pauze wordt ingelast door het kantoor enkele minuten te verlaten of de benen te strekken. 

2. Optimaliseer uw tijdsbesteding

Probeer uw vergaderingen zoveel mogelijk op dezelfde dag te plannen, zodat u de andere dagen kunt gebruiken voor informatieverwerking. U kunt zich gemakkelijker op taken toeleggen als u geen vergadering in het vooruitzicht heeft. 

3. Maak een back-up van uw gegevens

Bewaar beter teveel informatie dan helemaal geen informatie! Zorg dat u over een goede back-up mogelijkheid beschikt. 

4. Ruim uw bureau op
Archiveer of gooi papieren meteen weg nadat u ze hebt gekregen. Scan en archiveer belangrijke documenten elektronisch om kantoorruimte te besparen. Verwijder onnodige mappen op uw computer en gebruik een zoekmachine om informatie te zoeken die u nodig hebt. 

5. Handel meteen

Vaak verliest u tijd door meerdere keren terug te komen op de verwerking van dezelfde informatie. Het is beter om dat meteen na ontvangst te doen en de informatie daarna in een map te klasseren of te verwijderen. 

6. Negeer gratis aanbiedingen

Onnodige e-mails en ongevraagde aanbiedingen hebben wel degelijk een kostprijs. Beheer uw facturen en rekeningen online en meld u af voor ongevraagde telefoontjes en reclame. 

7. Benut de beschikbare instrumenten

Maak gebruik van de telefoon om op het juiste moment over de juiste informatie te beschikken. U hoeft bijvoorbeeld uw tijd niet te verspillen met het afdrukken van plattegronden als u die per telefoon kunt raadplegen. 

8. Beperk het gebruik van RSS-feeds

Neem liever een abonnement op een aggregator die u helpt om alle informatie vanaf dezelfde plek te raadplegen. 

9. Beheer uw mobiliteit

Gebruik een mobiele telefoon of pda met e-mailfunctie om de uren die u buiten uw kantoor doorbrengt productiever te maken. Door de hele dag door uw e-mails te lezen, kunt u beter anticiperen op toekomstige taken en kleine taken uitvoeren zodra ze zich voordoen in plaats van naderhand een massa e-mails in één keer te moeten sorteren en verwerken.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
 Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
 '(Voor)liefde voor geld belangrijke voorwaarde om bij bank te werken'
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Informatie-overload leidt tot stress
 Informatie-overload verstikt managers
 Belgen en Nederlanders zuchten onder informatie-overload
 Informatieoverload werknemers valt mee
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
top10
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Drie populaire project management apps voor managers
Topmanagers ABN Amro, FrieslandCampina en Johnson & Johnson in finale Young Captain Award
Coaching populairder dan ooit
Bedrijven niet tevreden met eigen innovatieprestaties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
Slechts een op de vijf bespreekt probleemschuld met omgeving
Mannen zijn chagrijnig als Max Verstappen uitvalt
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
meer top 10