zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Van ROI naar customer journey succes

18 maart 2016 - Ook dit jaar heeft spotONvision onderzoek gedaan naar de status van B2B Marketing Performance Management in Nederland. In het onderzoek van 2015 lag de nadruk op het aantonen van de marketing-ROI. Dit jaar is er gekozen voor een nieuwe invalshoek: ROI en de customer journey. Het onderzoeksrapport 'Van ROI naar customer journey succes' werd gisteren  gelanceerd.

Uit internationale CMO-onderzoeken blijkt dat er een toenemende aandacht is voor customer journey management. Meer en meer CMO’s gebruiken de customer journey fasen als structuur voor het vaststellen van marketingbudgetten en het lijkt erop dat het ‘customer journey denken’ hiermee een weg heeft gevonden naar de directiekamer.



Customer journey
spotONvision wilde weten of en hoe B2B-marketingdirecteuren in Nederland het ‘customer journey denken’ ook al omarmen en of ze de marketingresultaten kunnen meten aan de hand van de customer journey.
Het onderzoek is gebaseerd op achttien interviews met een selecte groep CMO’s en marketingdirecteuren van toonaangevende Nederlands B2B-organisaties van onder andere ABN AMRO Bank, Nuon, Philips Lightning, Robeco en Unit4.

Opvallende resultaten
Adwin Gerritsen, senior consultant bij spotONvision: "B2B-marketeers zijn vooral gericht op leadgeneratie en acquisitie, waardoor er vaak nog geen sprake is van integraal customer journey management.
Wel zien we dat marketeers qua meetmodellen en processen vooruitgaan. Zo blijkt dat organisaties steeds vaker gebruik maken van marketing automation; inmiddels gebruikt 78 procent van de respondenten een marketing automation systeem (t.o.v. 72 procent in 2015)."
"Op het gebied van reporting en dashboarding is echter nog veel winst te behalen. Veel organisaties hebben nog geen integraal beeld van marketing performance. Data zijn nog vaak aanwezig in verschillende bronnen waardoor handwerk nodig is om de data op te halen. Hierdoor kunnen de marketingresultaten over de customer journey nog niet inzichtelijk gemaakt worden," aldus Shimon Ben Ayoun, Managing Partner van spotONvision.

Hier  vindt u meer informatie over het Marketing Performance Management onderzoek en is het volledige onderzoeksrapport te downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
 Tien MVO-managers op shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2018’
 Nederlander heeft liever geen expat als collega
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hero of Zero? Customer Engagement test helpt organisaties klantbeleving verbeteren
  ‘Rules of Customer Engagement’
 Waarom Customer Engagement geen technisch feestje is
 Strategie voor Customer Engagement te vaak geďsoleerd bij management
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
De voor- en nadelen van de powernap op het werk (6) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Steeds meer lawaai op de werkvloer
5G op stoom en cellulaire IoT-implementaties opgevoerd
meer top 10
vacatures
meer vacatures