zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meeste Facebook profielfoto's verouderd

23 november 2015 - Nederlanders denken bewust na over het uitzoeken van een geschikte profielfoto op Facebook. Ze willen vooral positief overkomen op de foto. Erg actueel is een profielfoto alleen niet.

Het merendeel is namelijk een half jaar of ouder. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders met Facebook.



Profielfoto geeft geen actueel beeld
Met Facebook geeft men inzicht in het persoonlijke leven, echter de profielfoto geeft geen actueel beeld. Twee derde wisselt slechts een keer per jaar of nog minder vaak van profielfoto. Twee derde van de profielfoto's is dan ook ouder dan een half jaar. Eén op de vijf profielfoto's is zelfs ouder dan twee jaar. Een kwart wisselt weleens van foto bij grote gebeurtenissen zoals bijvoorbeeld de MH17-ramp of de aanslagen in Parijs.

Positieve uitstraling op profielfoto
De profielfoto wordt heel bewust gekozen en moet vooral positiviteit uitstralen. Acht op de tien Nederlanders staan er dan ook lachend op. In drie op de tien gevallen is de foto op vakantie gemaakt. Zes op de tien poseert. Een kwart van de Facebook gebruikers kijkt niet in de lens van de camera. Een kwart van de profielfoto's is een selfie. Het is ook populair om een profielfoto met de kinderen te hebben. Van de mensen met kinderen, heeft 52 procent een kind op de foto staan. Gemiddeld krijgt een nieuwe profielfoto 42 likes.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 'Facebook is geen goede informatiebron voor recruiters'
 Employer Branding via uw LinkedIn Bedrijfsprofiel – Een reeks gemiste kansen
 CFO vertrouwt LinkedIn-profiel niet
 Recruiters trekken foute conclusies uit Facebook
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10