zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een swipe zegt meer dan een click

12 juni 2015 - Uit onderzoek van Widespace blijkt dat een mobiele advertentie met een swipe-formaat door 28 procent meer smartphone-gebruikers onthouden wordt dan een mobiele advertentie met een statisch takeover-formaat.

Widespace verzamelde deze inzichten via zijn Brand Impact Surveys; mobiele enquêtes onder 100 miljoen unieke smartphone-gebruikers per maand. De relevantie van swipe-advertenties ligt tot wel 100 procent hoger dan de relevantie van statische advertenties, omdat de adverteerder hierbij lang niet zoveel gegevens over gebruikersvoorkeuren kan aflezen als bij swipe-advertenties. Bovendien zoeken gebruikers bijna 4,5 keer vaker naar meer informatie door te swipen binnen een banner dan door verder te klikken naar een andere website.



Interactie leidt tot betrokkenheid
Uit de gegevens blijkt dat advertentieformaten op basis van interactie voor veel meer betrokkenheid zorgen. Adverteerders kunnen hiermee een tot drie keer zo hoge relevantie behalen bij de mobiele gebruiker. Bij swipe-advertenties vegen gebruikers over het scherm om zelf te bepalen wat zij willen zien. De interactie met de advertentie is hierdoor vele malen beter dan bij statische takeover-formaten.
"Digitale advertentiecampagnes worden vaak door middel van het aantal clicks op waarde geschat. Maar het is juist de interactie met de consument die het verschil maakt voor het uiteindelijke resultaat," zegt Adrian McDonald, Chief Product Officer bij Widespace. "Swipe is een goed voorbeeld van een high performance advertentieformaat en speelt een belangrijke rol in het verhogen van de doelgroeprelevantie."

Meer investeringen in mobile
Onderzoek dat eerder dit jaar uitgevoerd werd door Actiepagina.nl toont aan dat 87 procent van de marketeers van plan is om de investeringen in mobile te verhogen en dat ruim de helft van de marketeers bereid is in nieuwe technologieën te investeren alvorens deze worden getest op hun ROI.

Gericht targetten
"Het wordt voor merken steeds belangrijker om de doelgroep gericht te targetten in plaats van een boodschap zo breed mogelijk uit te dragen," vervolgt McDonald. "Gericht adverteren met een advertentieformaat dat aansluit bij de gewenste ervaring van de ontvanger, werkt zoveel effectiever voor de adverteerder. De conversie neemt toe en analyse van de resultaten leidt tot veel duidelijkere inzichten in klantbehoeften. Deze trend geeft duidelijk weer dat de toekomst van mobile advertising steeds minder gericht zal zijn op click-gebaseerde technologie en meer gaat leunen op voorspellende algoritmes die alle stadia van het aankoopproces van de consument raken."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Steeds meer banen gericht op blockchain technologie
 Nederlander slaapt van zondag op maandag het slechtst
 Nationale MeewerkWeek zet in op verhogen duurzame arbeidsinzetbaarheid
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Reclame op smartphone werkt
 iPhone maakt weg vrij voor mobiel adverteren
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Pioneers: inspiratie voor innovatie
Jaarcongres met Amerikaanse keynote spreker Jonah Berger. Daarnaast een vol programma met 15+ topsprekers waaronder VICE, Swapfiets, Charlie Temple en Formule E. Bestel nu tickets voor 15 november. 


Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Pitch jouw idee, concept of bedrijf aan 350 topbeslissers en win € 2500.
reacties
Economische visie digitaliseringsstrategie ontbreekt in Miljoenennota (1) 
Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties (2) 
Prinsjesdag 2018: Kabinet maakt meeste geld vrij voor de zorg  (1) 
Zes leiderschapslessen van Barack Obama (1) 
Impact geluid in kantoortuin onderschat  (1) 
Weer geen vooruitgang topvrouwen beursondernemingen  (1) 
Onrealistische doelen brengen u verder (1) 
top10
Burn-out: Psychiaters weten het niet
Sollicitatietrends 2018: CV ondergaat transformatie
Burn-out: misschien een verkeerd etiket?
Werknemer gestrest door niet goed aangeven eigen grenzen
Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties
Recruitmentorganisaties overtreden massaal de AVG
Nederlander met modaal inkomen ziet salaris met 98 euro stijgen
Vraag naar IT'ers piekt
Vrouw vindt het gęnant om ongezonde snack te kopen in bijzijn collega’s
Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
meer top 10