zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken

17 augustus 2007 - Uitgever op het gebied van mobiele media MoMac bracht onlangs de eerste resultaten naar buiten van zijn eerste Mobile Advertising Attitudes rapport. Dit meldt MD Weekly. Het benaderen van de consument in doelgroepen is volgens het rapport van groot belang. De respons op mobiele advertenties varieert per leeftijd en sekse dermate dat dit onderscheid onontbeerlijk is.

Gericht adverteren


Met deze kennis kunnen marketeers in de toekomst gerichter mobiel adverteren. Van de 16- tot 24-jarigen heeft dertien procent wel eens op een mobiele advertentie gereageerd. Momenteel zijn tekstadvertenties nog favoriet met 56 procent. Grafische advertenties als banners en plaatjes zijn voor 29 procent favoriet, terwijl van de 25- tot 34-jarigen 33 procent een voorkeur heeft voor de banner. Korte video`s om een commerciële boodschap over te brengen doen het met 22 procent bij mannen veel beter dan bij vrouwen (twaalf procent). Ook bij 16- tot 24-jarigen is deze vorm van adverteren veel populairder dan bij de categorie boven de 55 jaar, met twaalf procent. Van de 16- tot 24-jarigen heeft 47 procent liever gratis content in ruil voor reclame dan te moeten betalen voor de content, bijvoorbeeld via een abonnement.


Bron: Delaer Info, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobile advertising komt eraan
 Marketeers negeren senioren
 Consument gevoelig voor virale marketing, manager niet
 Doelgroepmarketing werkt niet meer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10