zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sportend Nederland gek op apps

20 maart 2015 - Apps en activity trackers worden steeds meer gemeengoed tijdens het sporten. Hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Bij deze sporters is Runkeeper de populairste app.

Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten.



Hardlopen met Evy en Runkeeper
Sportend Nederland (66 procent van de bevolking) doet vooral aan wandelen (84 procent), zwemmen (56 procent), fitnessen (46 procent), hardlopen (30 procent) en wielrennen (zestien procent). Bij wandelen, hardlopen en wielrennen hebben apps en activity trackers inmiddels hun plek veroverd. De bekendste apps onder sporters zijn Hardlopen met Evy (36 procent), Runkeeper (34 procent) en Runtastic (twintig procent). De bekendste activity trackers zijn Nike FuelBand (twaalf procent), Garmin Vivofit (negen procent), Jawbone en Fitbit (beide zeven procent).

Vooral hardlopers gebruiken apps
De helft van de hardlopers (46 procent) gebruikt een app bij het hardlopen. Bij 35 tot 50 jarige hardlopers is app-gebruik het populairst (54 procent). Een kwart van de wielrenners gebruikt apps en een op de tien wandelaars gaat erop uit met een app. Het gebruik van apps motiveert en stimuleert ze, geeft ze inzicht in de prestatie en is een leidraad voor de ontwikkeling. Sporten met een app is populairder dan met een activity tracker. Het gebruik van een activity trackers ligt op ongeveer drie procent bij deze sporten.

Runkeeper populairste app
Runkeeper is voor hardlopers, wandelaars en wielrenners de populairste app. De tweede meest gebruikte app varieert per sport. Hardlopers gebruiken Hardlopen met Evy, wielrenners Strava en wandelaars Runtastic. Een derde (35 procent) van de gebruikers van Runkeeper gebruikt deze app elke keer als men gaat sporten en nog een kwart (27 procent) meestal. Een derde van de gebruikers van Hardlopen met Evy gebruikt de app altijd en zestien procent gebruikt deze app meestal. Voor een aantal sporters zijn bepaalde apps onmisbaar geworden. Een op de acht gebruikers van Runkeeper kan niet meer zonder deze app.

Mannen pronken met prestaties
Sport apps bieden de mogelijkheid om sportprestaties te delen op social media. Het delen van sportprestaties is populairder onder mannen (twintig procent) dan onder vrouwen (twaalf procent). Het delen van foto's en routekaartjes is het meest populair. Mannen delen vaker dan vrouwen grafieken van hun activiteiten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Aantal burn-outs stijgt opnieuw
 'Aanwezigheid bij cursus voldoende voor diploma'
 Bijna twee miljoen Nederlanders willen in het buitenland wonen én werken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Cultuurbezoek belangrijk voor herstel werkbelasting.
 Voordelig blijven bedrijfsporten ondanks werkkostenregeling
 Tien tips voor een veilige skivakantie
 Gezonde voeding en bedrijfssport belangrijk voor fitte medewerkers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Stap over naar de cloud om op de kosten te besparen
reacties
Kwart Nederlanders wil sociale media verwijderen (1) 
Driekwart Nederlanders let dit jaar beter op financiën dan in 2022 (2) 
HR-trends voor 2023: dit staat HR-professionals te wachten (1) 
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (4) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (3) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
top10
Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
Ondanks salariskloof krijgen mannen en vrouwen even vaak promotie
Drie HR-tips om werknemers gemotiveerd de winterdagen door te krijgen
Combinatie data, technologie en mensen essentieel voor stimuleren groei
Technologische superioriteit is de belangrijkste onderscheidende factor voor bedrijven
Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
Europese CEO’s vol vertrouwen in vermogen om groei te realiseren
De bekerplant waar we in zijn gevallen
In vier stappen naar je eerste elektrische auto
Retentie als talentstrategie
meer top 10