zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Analytics grote trend voor contactcenterbranche komende vijf jaar

13 maart 2015 - Organisaties investeren niet in technologie waarmee ze de overvloed aan klantgegevens, verzameld in het contactcenter, kunnen analyseren. Dat blijkt uit het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report van Dimension Data.

Alle tekenen wijzen erop dat analytics de grote trend zal zijn die de contactcenterbranche de komende vijf jaar vormt. De grote vraag is nu wat organisaties gaan doen om hun data te benutten. Adam Foster, Group Executive - Communications van Dimension Data: "Voor organisaties wereldwijd is het de uitdaging om het contactcenter te zien als de analytics-hub voor zowel het verwerken als het creëren van inzichten."


 
Geen data-analyse
"Meer dan 40 procent van de wereldwijd ondervraagde organisaties geeft aan geen data-analysetools te hebben. Ook zeggen ze niet te beschikken over het vermogen om over meerdere kanalen te analyseren, zoals smartphone-apps, webchat, e-mail of self-servicekanalen. Daarnaast blijkt dat bij meer dan de helft (52 procent) het contactcenter verzamelde klantinformatie niet deelt met de rest van de organisatie, zoals sales. Opvallend is wel dat de respondenten data-analytics op nummer één zetten als het gaat om factoren die de branche veranderen in de komende vijf jaar."
 
Schat aan informatie
Wouter Bakker, Line-of-Business Manager Unified Communications bij Dimension Data: "Klanten leveren via hun interacties met contactcenters en andere kanalen – zoals social media, sms, e-mail, webchat en telefoon – een schat aan informatie. Deze data is van groot belang voor organisaties die personalisatie als doel hebben. En personalisatie is essentieel voor verbetering van de customer experience. We zien steeds meer een verandering in denkwijze: van massaservice naar massapersonalisatie. Deze trend blijkt ook uit onze resultaten. Gepersonaliseerde aanbiedingen zijn in de afgelopen twee jaar verdubbeld, van twintig tot 43 procent. Daarnaast zegt 75 procent van de deelnemers klanten vooraf te segmenteren. Een kwart (26 procent) heeft daar classificeringscriteria voor. Elke keer als een klant in contact treedt met een organisatie, is dat een kans om de loyaliteit te vergroten. Personalisatie is echter alleen mogelijk als organisaties data verzamelen en ze analyseren."
 
Hieronder nog een aantal highlights met betrekking tot data-analytics uit het Global Contact Centre Benchmarking Report.
  • Steeds meer organisaties stappen over op digitale kanalen, zoals webchat, social media, sms, smartphones, mobiele applicaties en video. Dit dwingt contactcenters uit hun traditionele comfortzone te treden, en ze blijken moeite te hebben het tempo bij te benen. Dit heeft eraan bijgedragen dat de customer experience-scores voor het vierde achtereenvolgende jaar daalden.
  • Maar liefst 91 procent van de respondenten meet de kwaliteit van live gesprekken die klanten hebben met contactcenteragents. Slechts 61 procent meet non-voice (digitale) interacties en slechts 51 procent van alle respondenten meet backoffice-functies.
  • 75 procent van de 901 ondervraagde organisaties vindt dat het contactcenter een onderscheidende concurrentiefactor kan zijn – een toename van 22 procent in slechts twee jaar.
Het CCB Report – dat dit jaar voor de achttiende keer verscheen – is het enige rapport waarin zowel de strategische als operationele prestatietrends in de wereldwijde contactcenterbranche aan bod komen. Dit jaar ondervroeg de IT-dienstverlener 901 organisaties in 72 landen in Azië-Pacific, Australië, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika en Europa.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren
 Gelaagde security belangrijker dan ooit door toename verschillende malware-varianten
 Kwart hoogopgeleiden zoekt andere baan vanwege leidinggevende
 

Gerelateerde nieuwsitems

 HR-manager ziet HR analytics als vereiste voor HR business partner
 Analytics is de bewezen grote winnaar
 Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM
 Big data rendeert snel voor grote bedrijven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren  (1) 
Nieuwe, sportieve BMW 128ti heeft historisch verantwoorde naam (1) 
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (2) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
top10
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
Ruim één op de vijf organisaties heeft geen HR-strategie
Een op vijf stoort zich aan partner wanneer ze samen series kijken
Slechts kwart collega’s voelt zich echt veilig op kantoor
Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(’s) op uiterlijk
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
Vier technologietrends die managers in de gaten moeten houden
Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
meer top 10