zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Big data rendeert snel voor grote bedrijven

17 juni 2013 - Organisaties die de afgelopen jaren hebben ingezet op big data zijn het erover eens dat structurele analyse van big data zich snel terugbetaalt. Dat concluderen Tom Davenport van het International Institute for Analytics (IIA) en Jill Dyché business analytics specialist bij SAS in hun rapport 'Big Data in Big Companies'. Zij beschrijven daarin hoe twintig grote internationale bedrijven analytics toepassen om waarde te halen uit hun big data.

Big data-initiatieven stellen bedrijven in staat uiteenlopende gegevens te analyseren - gestructureerd en ongestructureerd, uit interne en externe bronnen - en nieuwe inzichten te ontdekken. Early adopters van big data benadrukken dat de analyse van big data zich snel terugbetaalt. Meer dan dat. Het helpt hen nieuwe zakelijke mogelijkheden te creëren en de huidige processen goedkoper, sneller en effectiever uit te voeren.



Big Data loont voor Big Companies
"Tijdens onze gesprekken met executives van grote organisaties werd duidelijk dat big data evolutionaire mogelijkheden biedt die op termijn vele nieuwe en soms onverwachte toepassingen zullen hebben," aldus Davenport, directeur onderzoek van het IIA en Professor aan de Harvard Business School. "Ze waarschuwen echter van big data niet een louter academische exercitie te maken. Het is essentieel om er direct waarde uit te halen."

The Premier Business Leadership Series
Het rapport 'Big Data in Big Companies' werd gepubliceerd tijdens The Premier Business Leadership Series in Amsterdam. Hier kwamen vele executives uit de publieke en private sector van over de hele wereld twee dagen bij elkaar om ideeën te delen over bedrijfskritische vraagstukken, onder het motto: Innovate, Transform and Optimise; Creating the Analytics Advantage.
Naast het delen van ervaringen door onder meer organisaties als Shell, ABN Amro, Mobistar en Banco Santander werd de discussie ook gevoed door een aantal kritische innovatieve denkers en trendwatchers zoals Tomáš Sedláček, chief macro-economic strategist en auteur van Economics of Good and Evil . Hij gaf aan dat de economie op dit moment door velen gezien wordt als een depressieve patiënt en ook als zodanig wordt behandeld, terwijl het feitelijk een manisch-depressieve patiënt is, die juist een heel andere behandeling nodig heeft. We moeten meer beducht zijn voor de manische periodes dan voor de depressies.
De Zweed Magnus Lindkvist, trendspotter en futuroloog, waarschuwde voor teveel pessimisme. Tijdens zijn presentatie "Navigating an Infobese World: Callenges and Opportunities" constateert hij dat het doemdenken van de jaren zeventig weer terug is en dat we ons met sombere toekomstvoorspellingen te veel laten verlammen. Er liggen volgens hem juist nu ook enorme kansen dankzij technologische ontwikkelingen.
Lynda Gratton, Professor of Management Practice bij de London Business School wees het publiek op veranderingen in de manier waarop we werken en leren en de gevolgen daarvan. Tim Harford, Senior Columnist van de Financial Times, wees op het belang van zowel grote innovaties en doorbraken als marginale verbeteringen en optimalisaties.
Afsluiter van PBLS was Malcolm Gladwell, journalist bij The New Yorker en schrijver van bestsellers als The Tipping Point en Blink. Hij ging aan de hand van een zeer inspirerend verhaal over de Amerikaanse Burgeroorlog in op het fenomeen 'Expert Failures': experts die fouten maken met enorme consequenties als gevolg van een overdaad aan zelfvertrouwen en het onvermogen te geloven in de eigen faalbaarheid.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
 World Password Day stond stil bij wachtwoordbeheer
 Vijf tips om persoonsgegevens te beschermen tegen dark web-cybercriminelen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ‘Intelligente kaarten onmisbaar bij Big Data’
 Twaalf actiepunten voor het beheer van uw Big Data
 'Big data' leidt tot drastisch andere bedrijfsprioriteiten
 Big data-strategie cruciaal, tekort aan medewerkers vormt uitdaging
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
top10
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Verbeter uw supplychain, verbeter uw klantervaring
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carričre in cybersecurity: vijf tips
FluBot-malware verspreidt zich snel door Europa
Ziekteverzuim eerste kwartaal 2021: licht dalende trend
meer top 10