zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Studenten starten carrière het liefst bij Shell

24 november 2014 - De populairste werkgever om je carrière te starten is Shell. De oliemagnaat is met name populair om de internationale mogelijkheden die het bedrijf kan bieden. Dit blijkt uit het onderzoek First Employers 2014, dat Memory Research onlangs hield onder ruim 1.100 studenten en starters.

First Employers 2014


1. Shell
2. Google
3. Unilever
4. Heineken
5. KLM
6. Rabobank
7. Philips
8. Ahold
9. Nike
10. FrieslandCampina

Functie nog altijd leidend
In het onderzoek werd de studenten en starters tevens de vraag voorgelegd wat ze in hun arbeidskeuze bepalend vinden. Daaruit blijkt dat inhoud van de functie het meest belangrijk wordt gevonden. Gevolgd door de bedrijfscultuur, doorgroeimogelijkheden en het salaris. Wat een redelijk startsalaris gevonden wordt is ook onderzocht op basis van iemands opleidingsprofiel, -niveau en geslacht. Zo vinden academici een bruto maandsalaris van 2.432 euro redelijk. Dat is maandelijks 255 euro meer dan hbo’ers en zelfs 450 euro meer dan wat mbo’ers verwachten als startsalaris. Ook mannen verwachten meer maandsalaris dan vrouwen (respectievelijk 2.319 en 2.277 euro). Gemiddeld zeggen de respondenten een salaris van 2.296 bruto per maand redelijk te vinden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
 Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe
 Leidinggevende stimuleert werknemer niet om te leren
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkomgeving IT-organisatie sluit te weinig aan op wensen IT-talent
 Verantwoordelijkheidsgevoel domineert zelfbeeld IT-starter
 Ideale baan IT-starters: internationaal, informeel, profit, casual, flexibel werken
 Starters beginnen carrière het liefst bij Unilever
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
reacties
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
Culture fit doorslaggevend voor recruiters (1) 
Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen (1) 
Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd  (1) 
Financieel verantwoordelijke weet niet wat belastingplannen Prinsjesdag betekenen voor bedrijf  (1) 
top10
Voordeligste benzinepompen in Nederland bekend
Deepfakes, virtuele producties en lege bioscopen
Minder autoverbruik: zo komt uw auto de winter door zonder onverwachte kosten
Digital Days 2021: jongeren enthousiast maken voor ICT
Tips om uw vloer te beschermen tijdens het thuiswerken
Eén op de drie Nederlanders wil dat werkgever niet-gevaccineerde collega weigert op kantoor
‘Coronastress maakt managers en bestuurders minder capabel’
In 2020 grootste cao-loonstijging in twaalf jaar
Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
Bedrijven in duurzame energiesector hebben hogere omzet dan verwacht
meer top 10