zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hypothekenbranche koploper in online samenwerking met klant

1 juli 2014 - Eén derde van de financiële professionals uit de hypothekenbranche werkt veel online samen met de klant. Dat blijkt uit een onderzoek onder 500 professionals uit de bankenwereld, de verzekerings-, hypotheken en pensioenbranche.

Hiermee is deze branche koploper als het gaat om online samenwerken met klanten in de financiële sector. Op de tweede plek komen de verzekeraars met 30 procent. De top drie wordt compleet gemaakt door de bankensector (27 procent). Het onderzoek is uitgevoerd door Markteffect in opdracht van Hyarchis.


 
Succesvol of niet
Online samenwerken met klanten gaat binnen de financiële branche het verschil maken tussen succesvolle en niet-succesvolle financiële dienstverlening. Het hebben van een digitale kluis, het delen van informatie via een mijn-omgeving of een chatfunctie met medewerkers, het zijn allemaal voorbeelden van online samenwerken, waarbij de loyaliteit van een klant aan een organisatie vergroot wordt. Dat dit belangrijk is, wordt door de respondenten erkend. In het onderzoek kregen zij de volgende stelling voorgelegd: ‘met online samenwerken kan ik een betere service bieden’. 82 procent is het eens met deze stelling.

Voorzichtigheid troef 
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "De genoemde resultaten wijzen uit dat financiële professionals wel het belang inzien van online samenwerken, maar het nog heel voorzichtig doorvoeren. Hoewel de financiële branche en met name de hypothekensector al flinke slagen heeft gemaakt, zullen bedrijven ook de komende tijd zich moeten blijven richten op online samenwerken. Zo kunnen zij mee met de eisen die de klant stelt aan hun dienstverlening."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Corona zorgt voor makkelijk te benaderen maar moeilijk te werven kandidaten
 Cao-drukte in juni tekent inhaalslag
 Wachten in Zoomvergaderingen kost bijna 8. 000 euro per jaar
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Professionals financiële branche stellen tijdwinst boven klantbelang
 Hoe volwassen is online samenwerking?
 Waarde creëren met klanten
 Trend: online samenwerken op tablet of mobiel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10