zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakelijke telefoniemarkt is klaar voor click-to-dial

27 augustus 2014 - Een meerderheid van de zakelijke telefoniegebruikers vindt ‘click-to-dial’ prettiger dan handmatige invoer van een telefoonnummer. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau No Ties, in opdracht van Voiceworks, naar het belgedrag van zakelijke gebruikers.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 351 respondenten uit het InVotes-panel van No Ties. Zakelijke respondenten kregen daarbij de vraag in hoeverre ze gebruik maken van handmatige invoer van telefoonnummers. Zo’n 50 procent van de respondenten gaf daarbij aan dat ze een nummer handmatig invoeren op hun vaste toestel wanneer deze op internet gevonden wordt. De rest maakt of geen gebruik van internet om een telefoonnummer op te zoeken, of hanteert andere belmethoden. Wanneer men een nummer in een CRM/ERP-systeem vindt, maakt men beduidend minder vaak gebruik van handmatige invoering (25 procent). CRM/ERP-systemen maken efficiëntere moderne belfuncties dan ook toegankelijker.



Belmogelijkheden
Uit de verschillende mogelijkheden die de respondenten voorgelegd kregen, gaf het hoogste percentage (43 procent) de voorkeur aan een functie waarbij ze het nummer direct kunnen selecteren (select-to-dial) of aanklikken (click-to-dial) om een gesprek tot stand te brengen.
"Met dit onderzoek wilden we uitvinden hoe men gebruik maakt van de vaste telefoon op de zaak en of zakelijke gebruikers al nieuwe ontwikkelingen op het gebied van vaste telefonie hebben omarmd," zegt Stijn Nijhuis, CEO van Voiceworks. "Denk daarbij aan de click-to-dial-functie, waarbij u een telefoonnummer direct kunt bellen door op een websitelink te klikken zonder dat daarbij overtypen of handmatige invoer op een telefoontoestel nodig is. Handmatig invoeren van telefoonnummers vindt men ouderwets en onhandig. Uit het onderzoek blijkt dan ook duidelijk dat moderne zakelijke gebruikers openstaan voor het gebruik van nieuwe contactmethoden die bellen via de vaste telefoon gemakkelijker te maken, zoals click-to-dial, maar ook select-to-dial, nummerherkenning en pop-up-schermen met extra informatie van degene die belt."  

Vaste telefoon blijft onderdeel van het kantoorbeeld
Zakelijke gebruikers staan dus open voor nieuwe methoden als ‘click-to-dial’ op het vertrouwde vaste telefoontoestel. Bijna driekwart van zakelijke telefonie gebruikers (72 procent) maakt op zijn werk gebruik van een vaste telefoon. Daarnaast bezit 80 procent van de respondenten een smartphone. Van hen maakt 75 procent toch gebruik van de vaste telefoon voor zakelijke gesprekken. "Ondanks de populariteit van de smartphone is de vaste telefoon nog lang niet weg uit het kantoorbeeld," zegt Nijhuis.

Branchespecifieke CRM/ERP-systemen populair
Verder blijkt uit het onderzoek dat zakelijke dienstverleners naast algemene CRM/ERP-systemen ook veel gebruik maken van een branchespecifiek CRM/ERP-systeem (23 procent van de respondenten). Meestal zijn dit medewerkers met een administratieve of financiële functie (26 procent).

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 60 procent ondernemingen telefonisch slecht bereikbaar
 Bedrijven telefonisch totaal onbereikbaar voor sollicitanten
 Medewerker blijft bereikbaar tijdens vakantie
 Internationaal gebruik van mobiel grote kostenpost Nederlands bedrijfsleven
 
 
reacties
 
Willem Massier  |   | 
27-08-2014
 | 
08:35 uur
Click to dial ofwel klik-en-bel is een ongelooflijk handige toepassing. Het voorkomt fouten en levert een veel sneller contact.

Binnen het volledig webbased Covide CRM hebben we al sinds 2006 een volledige integratie met een webbased telefooncentrale. In de beginjaren was de kwaliteit niet altijd om over naar huis te schrijven door het ontbreken van echt goede bandbreedte. In Nederland is bandbreedte echter bijna nergens meer een probleem.

Anno 2014 hebben we daarom een prachtige integratie met de door SpeakUp in Enschede gehoste Compass telefooncentrale.

Daarmee wordt veel mogelijk overigens dan click-to-dial vanuit het centrale adresboek. Ook binnenkomende telefonie levert immers voordelen op bij een integratie tussen CRM en Telefooncentrale? Zo kan je dan meteen doorsurfen naar de Relatiekaart van de beller, wanneer het telefoonnummer wordt herkend.
En een extra voordeel van zo'n gehoste telefooncentrale is ook het kunnen gebruiken van de centrale, waar je je ook bevindt. Als je maar over internet beschikt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10