zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sales-medewerker heeft onderweg onvoldoende inzicht in actuele klantinformatie

19 mei 2014 - Nederlandse werknemers in commerciële functies beschikken vaak niet over actuele klantinformatie als ze onderweg zijn, maar hebben daar wél veel behoefte aan. Personeel in de buitendienst wil juist dan inzicht in de laatste verkoop- of klantgegevens, omdat het ze in staat stelt beter in te spelen op actuele ontwikkelingen bij klanten.

Dit blijkt uit een onderzoek van Direct Research in opdracht van Exact onder ruim 500 werknemers in commerciële functies in Nederland.



Veel behoefte aan CRM-apps
Als Nederlandse werknemers in commerciële functies mogen kiezen welke desktop-applicatie ze het liefst terugzien in een mobiele app, kiezen de meeste respondenten (27 procent) voor een applicatie met klantgegevens (CRM) op hun smartphone of tablet. Andere desktop-applicaties waar deze werknemers graag een app van willen, zijn urenregistratie (26,8 procent) en projectmanagement (22,1 procent).
Uit hetzelfde onderzoek blijkt echter ook dat er in de praktijk nog weinig gebruik wordt gemaakt van apps met klantinformatie. Werknemers die wel beschikken over zakelijke apps, gebruiken in slechts 4,7 procent van de gevallen een CRM-app. Een mogelijke verklaring hiervoor is het beperkte aanbod van CRM-apps of het feit dat bestaande apps nog niet de functionaliteit bieden waar ze naar op zoek zijn.

Up-to-date klantinformatie grootste voordeel 
Het onderzoek laat verder zien dat het altijd toegang hebben tot de laatste klantgegevens, het grootste voordeel is van het gebruik van zakelijke apps. Bijna 38 procent van de werknemers vindt dit het grootste pluspunt. Andere voordelen van het gebruik van zakelijke apps zijn gebruiksgemak (35 procent) en tijdsbesparing (zeventien procent). Waar je echter zou verwachten dat zakelijke apps onderweg het meest gebruikt worden, is dit niet het geval. Apps worden het meest gebruikt op kantoor (38 procent) gevolgd door onderweg (ruim 23 procent) en thuis (twaalf procent).

Bedrijfsgrootte van invloed
Uit de resultaten blijkt ook dat de grootte van een organisatie de voorkeur voor een bepaalde app beïnvloedt. Naarmate de bedrijfsgrootte toeneemt, is er significant meer behoefte aan CRM-apps. Bij kleinere organisaties blijkt dat er juist meer behoefte is aan financiële apps.

Zakelijke apps verantwoordelijkheid werkgever
Ruim 72 procent van de respondenten vindt dat het de verantwoordelijkheid is van zijn of haar werkgever om ervoor te zorgen dat de werknemer gebruik kan maken van zakelijke apps. Het downloaden van deze zakelijke apps op de eigen apparatuur is echter geen probleem. Ruim 70 procent van de werknemers staat hier niet onwelwillend tegenover.
Erik van der Meijden, CEO van Exact: "Uit ons onderzoek blijkt duidelijk dat ook in het zakenleven de verschuiving van desktop naar mobiel gaande is. We willen 24/7 zaken kunnen doen en verwachten dat dat ook mogelijk is. We zien dus dat, ongeacht de grootte van een organisatie, er behoefte is aan mobiele apps die ons de mogelijkheid bieden tijds- en locatie-onafhankelijk te werken."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel
 Een veilige hybride werkomgeving dankzij mobiele encryptie
 Mimecast waarschuwt voor tweede golf in coronaphishing
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Organisatie kampt met slechte prestaties van applicaties
 ICT-projecten scoren steeds beter
 Mobiele CRM levert concurrentievoordeel op
 Dé twee principes achter verkoopsucces
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (2) 
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk (3) 
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
top10
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Praktische tips voor managen op afstand
Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
Aanzienlijk minder krimp
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Cybersecurity: van plan naar executie
Herstel vacaturetrend zet verder door
'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
AAR niet voor watjes
meer top 10