zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouw minder bewust van mobiliteitskosten dan man

3 april 2014 - Vrouwen letten minder op de kosten van hun leaseauto dan mannen. Dit blijkt uit een onderzoek van Alphabet onder ruim 1.000 leaserijders. Nederlanders hebben over het algemeen wel inzicht in de kosten die gepaard gaan met het gebruik van een auto van de zaak.

Als belangrijkste reden om voor een ander vervoermiddel te kiezen geven de ondervraagden echter niet lagere kosten, maar minder reistijd aan. 


Het onderzoek laat een aantal verschillen zien tussen de manier waarop mannen en vrouwen naar hun mobiliteitskosten kijken. Vrouwen hebben een minder goed inzicht in de kosten van hun leaseauto dan mannen. Opvallend is ook dat ruim een kwart meer mannen dan vrouwen overweegt voor ander vervoer te kiezen om kosten te besparen voor hun werkgever. Anne Brons, Director Marketing & Business Development bij Alphabet: "De cijfers laten zien dat mannen over het algemeen meer bezig zijn met hun mobiliteitskosten dan vrouwen. Dit zou kunnen verklaren waarom mannen ook iets eerder geneigd zijn om over te stappen naar een ander vervoermiddel als dat goedkoper voor de werkgever uitpakt."

Andere vervoermiddelen
De belangrijkste reden om voor een ander vervoermiddel dan de leaseauto te kiezen, is niet het verlagen van de eigen kosten, maar het verminderen van de reistijd. 53 procent van de ondervraagden geeft dit aan als belangrijkste reden om gebruik te maken van verschillende vervoersmiddelen. Een derde van ondervraagden geeft aan open te staan voor flexibele vervoerskeuze als ze er maandelijks meer dan 100 euro op vooruit gaan. Brons: "Zakelijke rijders zijn in toenemende mate op zoek naar flexibiliteit in de keuze van hun vervoermiddel. De keuze voor alleen een leaseauto zal in de toekomst als beperkt worden ervaren. Mensen hebben steeds meer behoefte aan een flexibel budget waarmee ze zelf hun persoonlijke mobiliteitsbehoefte invullen."

Openbaar vervoer
Hoewel het onderzoek laat zien dat het merendeel van de ondervraagden goed op de hoogte is van hun vervoerskosten, zegt minder dan de helft dat de werkgever ze goed op de hoogte houdt. "Dit laat zien dat leaserijders uit eigen beweging goed op de kosten letten. Dit kan een gevolg van de crisis zijn, waardoor mensen beter op uitgaven letten," aldus Brons. Iets meer dan de helft van de ondervraagden staat ervoor open hun mobiliteitskosten te verlagen door gebruik te maken van andere vervoersmiddelen. 40 procent van de ondervraagden zou in dit geval kiezen voor het openbaar vervoer of zelfs de fiets.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vijf tips voor een perfecte videosollicitatie
 Een beetje geluk in huis: welke bloemen u juist nú moet geven
 Houd continuďteit en vaart in samenwerkingsprojecten ondanks corona
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Eén op drie leaseauto’s staat stil
 Duizenden leaserijders wachten op fiscaal voordelige auto
 Eén op drie Nederlanders niet uit auto te krijgen
 Leaserijder 37 procent vaker beboet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Bespaar tijd door je boekhouding online bij te houden
Op deze manieren kun je je werkkapitaal verruimen
Werknemer heeft geldproblemen, is dat jouw probleem als manager?
reacties
Huiseigenaren met hogere inkomens zitten er warmer bij (1) 
Explosieve groei in zoekvolume voor ‘werken op afstand’ (2) 
Philips Lighting gaat Nederlandse hockeyvelden verlichten (1) 
82 procent meer internetoverstappers door thuiswerk-situatie (1) 
Rabobank: Nederlandse economie in recessie (2) 
Zes tips om zo efficiënt mogelijk thuis te werken (1) 
Update: Dure dollar raakt Procter & Gamble (1) 
top10
Lichaamstaal in tijden van het coronavirus
Adviezen voor veilige verbindingen bij thuiswerken
Explosieve groei in zoekvolume voor ‘werken op afstand’
Opgepast: videobellen op eigen (privacy)risico
Nederlandse marketeer loopt voor op internationale collega’s maar zet niet door
Fors meer callcenters in Nederland
Nieuwe norm voor bedrijfscontinuďteitsmanagement
Onveilig thuiswerken: angst reëel dat toegang belangrijker wordt geacht dan security
Werkgevers wereldwijd hanteren empathische personeelsaanpak ten tijde van coronacrisis
Influencers onverminderd in trek bij adverteerders tijdens corona-crisis
meer top 10