zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Huiseigenaren met hogere inkomens zitten er warmer bij

31 januari 2014 - Nederlanders nemen in huis gemiddeld drie energiebesparende maatregelen, met name dubbele beglazing (88 procent), een HR-ketel (73 procent) en gevel- of spouwmuurisolatie (54 procent). Dit blijkt uit de Energiemonitor 2013 van de Persgroep Advertising.

Hierbij zijn opvallende verschillen naar inkomen; hoe hoger de inkomensklasse, hoe meer energiebesparende maatregelen men neemt. Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 2.400 lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool en panelleden van Right Marktonderzoek.



Investeringskosten
Juist de consumenten in de lagere inkomensgroepen, voor wie een kostenbesparing interessant kan zijn, nemen weinig besparende maatregelen. De vereiste investeringen voor deze maatregelen spelen daarbij een rol. Zo blijkt dat de relatief duurdere maatregelen, zoals isolatie en zonnepanelen, maar weinig worden toegepast bij de lagere inkomensgroepen.

Krantenlezers
Bij de lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool komen energiebesparende maatregelen vaker dan gemiddeld voor.  De top drie van maatregelen bestaat ook hier uit dubbele beglazing, een HR-ketel en gevel- en spouwmuurisolatie. Daarnaast zijn ook alle overige maatregelen door de lezers van de Persgroep vaker dan gemiddeld toegepast, zoals dak-, vloer- en leidingisolatie en zonnepanelen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
 Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 PwC: Energieakkoord legt basis voor duurzame groei en groene innovatie
 'Energiebesparing lucratiever dan normale bedrijfsinvesteringen'
 Extra impuls energiebesparing SER voordelig voor huishoudens
 ‘Energiebesparing moet gestalte krijgen in de boardroom’
 
 
reacties
 
cv ketel  |   | 
30-03-2020
 | 
21:40 uur
In 2020 worden ook naast de cv ketel ook de elektrische cv ketel steeds belangrijker

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
meer top 10