zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Challengers zorgen voor innovatie op de hypotheekmarkt

17 januari 2014 - De hypotheekmarkt is momenteel een lastige markt. De marges staan onder druk en door fiscale regelgeving verschraalt het productassortiment. Hierdoor lijkt het voor geldverstrekkers per definitie onmogelijk om een goed evenwicht te vinden tussen de vele tegenstrijdige belangen en ontwikkelingen.

Uit een recent marktonderzoek van COOLProfs komt naar voren dat de gevestigde namen met een groot marktaandeel niet bezig zijn met vernieuwing van hun hypotheekproducten. Relatief jonge spelers op de hypotheekmarkt en partijen met een gering marktaandeel daarentegen proberen juist met productinnovaties beter in te spelen op de behoefte van de consument en zo hun marktaandeel te vergroten.



Interne zaken
Een rondgang langs vrijwel alle partijen die actief zijn op de Nederlandse hypotheekmarkt leert dat de grootbanken vooral bezig zijn met interne zaken als de integratie van bedrijfsonderdelen, de verplichte afsplitsing van de verzekeringstak of het oplossen van imagoproblemen. Buitenlandse banken op hun beurt willen, als ze zich niet al terugtrekken uit de Nederlandse markt, uitsluitend standaardproducten aanbieden voor hypotheken met een laag risico. En service providers en onafhankelijke tussenpersonen lopen evenmin voorop als het gaat om vernieuwing van het productassortiment.
Het zijn de partijen die zich als doel hebben gesteld in 2014 hun aandeel in de hypotheekmarkt uit te breiden, die vernieuwingen willen doorvoeren en zich richten op het aanbieden van hypotheken op maat. Een belangrijk onderscheid met de bestaande hypotheekproducten is dat klanten hierbij zelf een gerichte keus kunnen maken qua voorwaarden, met een daaraan gekoppelde prijs. Voor de realisatie van transfer pricing zijn door het gebruik van een modulaire aanpak en standaardkoppelingen geen grote aanpassingen in het bestaande systeemlandschap vereist.

Voor meer informatie over innovatie in de hypotheekmarkt, kunt u de whitepaper ‘Hypotheekvoorwaarden op maat’ downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hypotheekrente lager door afname winstmarge banken
 Keerpunt op de woningmarkt: hypotheekrente gaat stijgen
 Hypotheek duurst bij bank
 'Flexwerker krijgt straks eerder een hypotheek dan vast-contracter'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10