zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Data Driven Marketing essentieel voor zakelijk succes

21 mei 2013 - Gemiddeld gebruiken Europese marketeers meer dan zeven verschillende kanalen, van social tot print en van search tot TV. Ruim een kwart van de marketeers (26 procent) werkt via meer dan tien kanalen aan de customer experience. Dat is een van de conclusies uit Europees marketingonderzoek van Teradata getiteld ‘the Marketers’ Technology Atlas’.

Van de top tien kanalen waarin Europese marketeers investeren, zijn er zeven digitaal. Hierin wordt meer geïnvesteerd dan in de meer ‘traditionele’ kanalen, zoals call centers, Point of Sale campagnes en events. 



Data en succes
Verder bleek dat er een duidelijke samenhang is tussen marketingbeslissingen die gebaseerd zijn op data en het succes van overall campagnes. Datagerichte marketeers zijn twee keer zo positief als hun collega’s die moeite hebben met data analyse.
"Deze bevindingen duiden duidelijk op een paradigmaverschuiving in de manier waarop marketeers in Europa denken en budgetteren," zei Volker Wiewer, vice president Teradata eCircle. "Data driven marketing verandert alles. Veel marketeers hebben al een start gemaakt, waarbij retail en financiële dienstverlening voorop lopen." 

Over het onderzoek
Het net afgeronde onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 1.000 marketing professionals, variërend van CMO’s en key beslissers tot marketing managers en technologiegebruikers, vanuit de negen belangrijkste sectoren in achttien landen, om uitdagingen en trends in de toepassing van data driven marketing bij Europese bedrijven boven tafel te krijgen. Het onderzoek, dat officieel gepubliceerd wordt in juni, werd uitgevoerd door de Technische Universiteit van München en de University of Applied Management, in samenwerking met Teradata eCircle.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
 Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
 Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes opvallende weetjes voor HR uit big data analyse
 Vijf grote informaticathema’s voor de komende maanden
 Klantcontactcenters beschikken over schat aan data voor klantanalyses
 CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
Nederland slecht voorbereid op zomerhitte (2) 
top10
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie
Weg met CV’s en brieven!
Wildgroei psychologische dienstverlening leidt tot rommelige aanpak stressklachten
IoT: vijf stappen om operationele processen opnieuw vorm te geven en resultaten te verbeteren
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Vijf manieren waarop dienstverleners hun businessmodel kunnen aanpassen aan de 1,5 meter economie
Van data verzameling naar gegevensminimalisatie
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
meer top 10