zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer marketingprojecten in de cloud

2 oktober 2013 - Cloud computing speelt een steeds grotere rol in de dagelijkse werkzaamheden van de marketingmanager. De enorme toename van data, social media en verscheidenheid aan devices en kanalen zijn belangrijke uitdagingen voor de marketeer van nu. Cloudoplossingen zorgen ervoor dat marketeers tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen werken vanaf elk device. Hierdoor verhoogt de productiviteit en worden kosten gereduceerd.

Dit concludeert Projectplace in haar whitepaper ‘Marketing in de cloud’, met best practices en tips over cloud gebaseerde markting.


Ook onderzoeksbureau Gartner onderschrijft dat IT-oplossingen steeds belangrijker worden voor marketing. Het bureau stelt dat marketingmanagers in 2017 meer geld uitgeven aan IT dan de gemiddelde CIO. Hoewel technologie niet alles kan oplossen, kan marketing vanuit de cloud helpen om de toenemende complexiteit het hoofd te bieden.

Drie marketingelementen
Projectplace identificeert drie belangrijke marketingelementen waar cloud een ondersteunende rol in kan spelen:

1. Beheren van projecten
Cloudoplossingen bieden real-time statusoverzichten van marketingcampagnes, evenementen en andere marketingactiviteiten. Marketeers hoeven zich hierdoor niet meer te concentreren op detailplanning, waardoor er tijd vrij komt voor strategische taken.

2. Samenwerken aan marketingmateriaal
Door het opslaan van visuals, blauwdrukken, designs en marketingplannen in de cloud verbetert de productiviteit. Mede doordat bestanden op een transparante manier direct gedeeld, aangepast en gelezen kunnen worden, ontstaat een dynamische samenwerking. Zo wordt foutief versiebeheer voorkomen en kunnen wijzigingen worden bijgehouden.

3. Communiceren met externe partijen
Communicatie is essentieel voor succes. Door het gebruik van cloudgebaseerde tools zijn alle partijen betrokken bij het proces. Het geven van feedback wordt hierdoor eenvoudiger. Denk aan een cloudoplossing met feedbackfuncties en de mogelijkheid tot interactieve discussies.

Projectmatig werken
"Marketing bestaat voor een groot deel uit projectmatige werkzaamheden. Marketeers maken echter nog steeds gebruik van de traditionele manier van plannen, organiseren en mailen. De cloud is de sleutel tot succes voor efficiënte marketingprojecten. Daarom delen wij graag onze best practices en ideeën hierover middels een whitepaper. Hierdoor wordt werken in de marketing niet alleen efficiënter en gemakkelijker, maar ook nog eens een stuk leuker," aldus Noel Eckhart, countrymanager van Projectplace Nederland.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
 Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
 Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De mythes rondom cloud ontkracht
 CFO's sceptisch over cloud computing
 Beslissingen over Cloud & Social Business: betrek het gehele managementteam
 CIO’s zien hybride cloud als oplossing voor vereenvoudigen IT
 
 
reacties
 
Adriana van Schalken | Payroll Works  |   | 
2-10-2013
 | 
08:25 uur
Mijn inziens is werken in de cloud ook echt de toekomst. Met werken vanuit de cloud kan er zo veel effectiever gewerkt worden, wat erg veel geld kan schelen.
Eric Cornelissen  |   | 
1-11-2013
 | 
17:42 uur
Wanneer je bedenkt dat veel van de indirecte kosten in een onderneming vaak groeien doordat louter en alleen de afstemming van projecten steeds meer tijd van de betrokkenen vraagt. Dan is online samen werken een geweldige tool om deze kostengroei tegen te gaan.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
Waarom 24x7 actieve bedrijven een ‘always on’ back-upoplossing nodig hebben
Opnieuw record aan DDoS aanvallen eerste halfjaar van 2021
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
meer top 10