zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer marketingprojecten in de cloud

2 oktober 2013 - Cloud computing speelt een steeds grotere rol in de dagelijkse werkzaamheden van de marketingmanager. De enorme toename van data, social media en verscheidenheid aan devices en kanalen zijn belangrijke uitdagingen voor de marketeer van nu. Cloudoplossingen zorgen ervoor dat marketeers tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen werken vanaf elk device. Hierdoor verhoogt de productiviteit en worden kosten gereduceerd.

Dit concludeert Projectplace in haar whitepaper ‘Marketing in de cloud’, met best practices en tips over cloud gebaseerde markting.


Ook onderzoeksbureau Gartner onderschrijft dat IT-oplossingen steeds belangrijker worden voor marketing. Het bureau stelt dat marketingmanagers in 2017 meer geld uitgeven aan IT dan de gemiddelde CIO. Hoewel technologie niet alles kan oplossen, kan marketing vanuit de cloud helpen om de toenemende complexiteit het hoofd te bieden.

Drie marketingelementen
Projectplace identificeert drie belangrijke marketingelementen waar cloud een ondersteunende rol in kan spelen:

1. Beheren van projecten
Cloudoplossingen bieden real-time statusoverzichten van marketingcampagnes, evenementen en andere marketingactiviteiten. Marketeers hoeven zich hierdoor niet meer te concentreren op detailplanning, waardoor er tijd vrij komt voor strategische taken.

2. Samenwerken aan marketingmateriaal
Door het opslaan van visuals, blauwdrukken, designs en marketingplannen in de cloud verbetert de productiviteit. Mede doordat bestanden op een transparante manier direct gedeeld, aangepast en gelezen kunnen worden, ontstaat een dynamische samenwerking. Zo wordt foutief versiebeheer voorkomen en kunnen wijzigingen worden bijgehouden.

3. Communiceren met externe partijen
Communicatie is essentieel voor succes. Door het gebruik van cloudgebaseerde tools zijn alle partijen betrokken bij het proces. Het geven van feedback wordt hierdoor eenvoudiger. Denk aan een cloudoplossing met feedbackfuncties en de mogelijkheid tot interactieve discussies.

Projectmatig werken
"Marketing bestaat voor een groot deel uit projectmatige werkzaamheden. Marketeers maken echter nog steeds gebruik van de traditionele manier van plannen, organiseren en mailen. De cloud is de sleutel tot succes voor efficiënte marketingprojecten. Daarom delen wij graag onze best practices en ideeën hierover middels een whitepaper. Hierdoor wordt werken in de marketing niet alleen efficiënter en gemakkelijker, maar ook nog eens een stuk leuker," aldus Noel Eckhart, countrymanager van Projectplace Nederland.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
 Skillspaspoort gaat cv vervangen
 “Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De mythes rondom cloud ontkracht
 CFO's sceptisch over cloud computing
 Beslissingen over Cloud & Social Business: betrek het gehele managementteam
 CIO’s zien hybride cloud als oplossing voor vereenvoudigen IT
 
 
reacties
 
Adriana van Schalken | Payroll Works  |   | 
2-10-2013
 | 
08:25 uur
Mijn inziens is werken in de cloud ook echt de toekomst. Met werken vanuit de cloud kan er zo veel effectiever gewerkt worden, wat erg veel geld kan schelen.
Eric Cornelissen  |   | 
1-11-2013
 | 
17:42 uur
Wanneer je bedenkt dat veel van de indirecte kosten in een onderneming vaak groeien doordat louter en alleen de afstemming van projecten steeds meer tijd van de betrokkenen vraagt. Dan is online samen werken een geweldige tool om deze kostengroei tegen te gaan.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (1) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
meer top 10