zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Operationele efficiency nodig om klanttevredenheid te verhogen

4 oktober 2013 - Het realiseren van operationele efficiency is nodig om de klanttevredenheid en daarmee de winstgevendheid van organisaties te verhogen. Met het centraal stellen van het klantbelang creëren bedrijven inzicht dat nodig is om wendbaarder te worden en direct in te spelen op de klantbehoefte. Dat stelt Human Inference in haar nieuwste whitepaper ‘Innovatief klantcontact’ Het win-winresultaat van een centraal klantbeeld: blije klanten en operationele efficiency’.

Om klanten optimaal te kunnen bedienen, moet iedere organisatie weten wat klanten wel en niet willen. Dit is alleen haalbaar door binnen de hele organisatie aandacht te besteden aan de kwaliteit van data en de processen rondom klanten efficiënt in te richten.



Van bezuinigingen...
De afgelopen jaren hebben bedrijven zich gefocust op mogelijkheden om te bezuinigen. Op de lange termijn is dit echter niet de meest doeltreffende strategie; uit onderzoek blijkt dat deze bedrijven zelfs minder goed presteren. Winfried van Holland, CEO van Human Inference: "Bedrijven hebben in de afgelopen jaren alle mogelijke besparingskansen al benut en daarom is het tijd om weer terug te gaan naar de kern van de bedrijfsvoering: het realiseren van groei. Door te optimaliseren met een focus op de klant wordt een win-winsituatie gecreëerd. Met de inzet van een Master Data Management oplossing wordt een centraal klantbeeld gerealiseerd, waardoor werknemers hun werk efficiënt en effectief kunnen uitvoeren, de operationele efficiëntie toeneemt, de bedrijfsflexibiliteit omhoog gaat en invoer en mutaties in bedrijfssystemen in één keer goed gaan. Doordat informatie voor medewerkers snel beschikbaar en completer is, kunnen zij de klant beter bedienen. Dit resulteert in tevreden en loyale klanten. Innovatief klantcontact ligt aan de basis van groei voor iedere organisatie."

... naar optimaliseren
Door de focus te verschuiven van bezuinigen naar optimaliseren met behulp van een centraal klantbeeld, worden bedrijven in staat gesteld om enerzijds te werken aan het verbeteren van de interne processen en anderzijds aan het verbeteren van de klantcontacten. Uit het Nationale Klantbelevingsonderzoek 2012 blijkt namelijk dat ruim een derde van de klanten zich niet gewaardeerd voelt. Een centraal klantbeeld helpt het inzicht in de klant te vergroten en interne processen rondom klantcontact te optimaliseren.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Racisme en exclusie in Nederlandse advertenties
 Nederlandse pensioenstelsel voor derde jaar op rij beste ter wereld
 CIO’s ervaren druk van digitale transformatie en cloudcomplexiteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klanttevredenheid IT-bedrijven stijgt tot recordhoogte
 HR-professionals huiverig voor gebruik HR Analytics
 Manager wil mobiel inzicht in omzet, kosten en klanttevredenheid
 Organisaties omarmen Operational Excellence
 
 
reacties
 
Max  |   | 
25-06-2014
 | 
12:15 uur
Ik denk zelf dat net zoals we zeggen: de beste verdediging is de aanval,(dus) dat we moeten spenderen om te incasseren. Bij bezuinigen op personeel, veranderd de werksfeer omdat je je geneigd voelt om beter te moeten presteren omdat je anders ontslagen word. Dit kan positief zijn in sommige gevallen maar persoonlijk merk ik dat op als 'negatief, waarom? Omdat mensen voor hetzelfde loon of zelfs minder door de bezuinigingen harder moeten werken en daardoor oververmoeid of gestrest kunnen raken. Dus mijn mening: Spenderen/investeren en op langere termijn incasseren!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: tips voor meer conversie via e-mail
Er is veel waar je aan kunt denken om de conversie van je mailings te verbeteren. En niet onbelangrijk: hoe zet je al deze aspecten zo optimaal mogelijk in. In dit gratis white paper beschrijft Spotler 21 technieken voor beter scorende e-mails. Benieuwd?
Download het white paper
Lees verder
Gebruik van Easy Up tenten tijdens beurzen: zo creëer je een opvallende beursstand!
Juiste telefoon voor zakelijke doeleinden: iPhone imponeert!
reacties
Racisme en exclusie in Nederlandse advertenties (1) 
Maximaal zes mensen in een vakantiewoning reden voor annuleren (1) 
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken  (1) 
76 procent van de studenten werkt door coronacrisis in een andere sector (1) 
Aantal vacatures komt steeds dichter bij pre-coronatijdperk (1) 
Analytics is de bewezen grote winnaar (1) 
Hamsterschaamte: Nederlander ontkent te hamsteren tijdens coronacrisis (1) 
top10
Bijna één op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken
Betere bedrijfsresultaten? Begin bij uw cultuur
Aantal zorgvacatures terug op niveau pre-coronacrisis
Kwaadaardige corona trackers zijn in opmars
Een op drie IT-verantwoordelijken: organisatie maakt ineffectief gebruik van cloudtechnologie
Werkzoekers vinden tattoos en piercings bij sollicitatiegesprek geen probleem
Bedrijven zetten vooral in op digitale transformatie
Een op de drie medewerkers minder loyaal na eerste coronagolf
OOBE maar dan wel PnP
Pandemie versnelt de digitale transformatie
meer top 10