zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager wil mobiel inzicht in omzet, kosten en klanttevredenheid

23 december 2011 - Nederlandse managers hebben op hun smartphone of tablet de meeste behoefte aan informatie over kosten, omzet en klanttevredenheid. 51 procent van de respondenten wil mobiel inzicht in kosten en 42 procent gebruikt zijn mobiele apparaat voor inzicht in omzet en klanttevredenheid. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Kadenza.

Onderzoeksbureau SSI vroeg voor het onderzoek ruim 300 Nederlandse managers naar het gebruik van de smartphone en tablet in zowel persoonlijke als zakelijke context. 



Doorklikmogelijkheden
Informatie over medewerkerstevredenheid vindt de manager het minst interessant om via een mobiel apparaat te ontvangen. Slechts een op de vijf managers zegt hieraan behoefte te hebben. Ook aan onderwerpen als de marge (21 procent) en de klantprestaties (25 procent) is minder behoefte. Managers ontvangen de informatie op hun smartphone en tablet het liefst in de vorm van een grafiek (36 procent) of tabel (33 procent) met doorklikmogelijkheden voor meer detail. Minst in trek zijn dashboards en pushberichten (21 procent en 22 procent) als informatievorm. 

Juiste context
Erik Leene, directeur van Kadenza: "Om van Mobile BI een succes te maken is het simpelweg aanbieden van bedrijfsgegevens niet voldoende. Maak managers echt nieuwsgierig door nieuwe informatie real-time aan te bieden. Tablets en smartphones moeten de manager het complete verhaal laten zien, in de juiste context en vanuit het juiste perspectief. Aangevuld met goede security, kan het mobiel aanbieden van bedrijfsinformatie op deze manier daadwerkelijk bijdragen aan het succes van de organisatie als geheel."
Meer over het onderzoek kunt u bekijken via de volgende animatievideo.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Acht tips voor orde in uw digitale leven
 Manager maakt nog nauwelijks gebruik van mobiele bedrijfsapplicaties
 Steeds meer automobilisten zijn online onderweg
 Informatiebeveiliging is must voor organisaties die mobiel zakendoen
 
 
reacties
 
Mauritz  |   | 
15-04-2013
 | 
11:56 uur
Het is al zo moeilijk om de klantentevredenheid te peilen,omdat het verbale interview zelden betrouwbare informatie oplevert.Faire klachtenbehandeling is nog voor velen een brug te ver.Daar krijgt men geen premie voor . Medewerkerstevredenheid en arbeidsvoldoening zou men continu moeten kunnen monitoren.Ook met een exit-interview blijft men sukkelen ,nochtans verlaat de medewerker de organisatie en kan hij open en oprecht getuigen over disfuncties, verspilling van mentale energie of misstanden.Mentale energie en betrokkenheid verspilt men met mega-schepen. De kwaliteit van een goed gesprek en gedachtewisseling daar kijkt men over !
!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10