zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Organisaties omarmen Operational Excellence

12 december 2011 - Uit recent onderzoek blijkt dat Operational Excellence voor maar liefst 65 procent van de organisaties het komende jaar belangrijk wordt. Het behalen van hogere klanttevredenheid, lagere kosten en hogere leverbetrouwbaarheid zijn daarbij de voornaamste doelstellingen. Hierbij wordt de mens genoemd als belangrijkste bron van verbeterpotentieel.

Daarmee is een verschuiving zichtbaar ten opzichte van het verleden, toen met name aandacht is besteed aan het verbeteren van de bedrijfsprocessen. Organisaties die ervaring hebben met Operational Excellence zien meer potentie in de mens dan in bedrijfsprocessen, terwijl dit voor onervaren organisaties andersom is. Daarnaast wordt inkoop meer dan in het verleden gezien als functioneel gebied waarop verbeteringen te behalen zijn. 



Goede balans
Frank Balder, partner bij Eurogroup Consulting: "Operational Excellence staat hernieuwd in de belangstelling. Maar kostenbesparing is niet meer de enige doelstelling. Het gaat om klantfocus, transparantie, en betrouwbaarheid tegen lage kosten. Daarbij is een goede balans tussen processen, organisatie, IT en de mens essentieel."

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Blijf online veilig en verander uw wachtwoorden
 Minder negatieve vooroordelen rondom werkloosheid ten gevolge van de coronacrisis
 Acht cybersecurity trends voor 2021
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Risicomanagement bevordert winstgevendheid organisatie
 Wantrouwen kost personeel
 Verband tussen risicomanagement en financiële prestaties aangetoond
 Vijf succesfactoren om te overleven in slechte tijden
 
 
reacties
 
Danny Vermeulen  |   | 
12-12-2011
 | 
10:34 uur
Het is toch bijna triest dat we nu pas in staat zijn deze materie te gaan invoeren?
De waarden waar men over spreekt zijn toch waarden die je altijd moet voeren?
Ted Twaalfhoven  |   | 
12-12-2011
 | 
13:48 uur
Mens altijd al kern van OpEx. Processen ook..!

Goed artikel....maar....
Procesverbeteringsconcepten als LEAN 6 Sigma, Worlds class, OpEx gaat wel degelijk over Processen! Daarin MOETEN mensen centraal staan.

Het is geen verschuiving vanuit het verleden, maar eindelijk gaan we OpEx, Lean etc oppakken zoals het altijd bedoeld is; de MENS in het primaire klantgericht proces.

Door ERP implementaties, ISO certificeringen en BPM gebruik zijn de afgelopen 20 jaar processen vaak los van de mens komen te staan. Jammer. Gelukkig gaan we nu weer de goede kant op.
Rein Krantz  |   | 
13-12-2011
 | 
09:43 uur
Men krijgt hiermee pas écht resultaat als met nog een andere factor rekening wordt gehouden, nl. de mens als medewerker of als concollega [zelfstandige]!! Dit in het kader van de verwachte verschuivingen op de arbeidsmarkt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Ook thuis kun je gebruik maken van zakelijk internet
Welke auto’s behouden hun waarde het meeste?
reacties
Digitale tools zorgen voor minder werkstress (1) 
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen (1) 
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen (1) 
Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels (1) 
Werknemer wil niet terug naar werksituatie zoals vóór COVID-19  (1) 
Kijken, kijken en niet kopen (1) 
‘Veiliger en slimmer werken’ bovenaan agenda IT-afdeling (1) 
top10
Eén op de drie organisaties overweegt thuiswerkvergoeding
Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren
Focus op flexibele planning en versnelde innovatie
Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
Hoge uitstroom sociaal domein: het gaat niet alleen om het salaris
Slechts één op de drie werknemers is veerkrachtig genoeg
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen
De tien ingrediënten van elk succesvol project
Werkzoekers hebben hekel aan schrijven motivatiebrief
meer top 10