zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanttevredenheid IT-bedrijven stijgt tot recordhoogte

27 september 2013 - Klanten van automatiseringsbedrijven zijn in de afgelopen tien jaar steeds positiever geworden. In 2004 en 2005 scoorde geen enkel IT-bedrijf een zeven in het onderzoek naar klanttevredenheid van Incompany, nu lukt dat twaalf IT-bedrijven en scoort de top drie boven een zevenenhalf. Vooral in 2013 gaan de scores zo snel omhoog dat de IT is uitgegroeid tot de beste branche voor klanten.

Dat blijkt uit het jaarlijkse Incompany 100-onderzoek onder 3.354 decision makers, dat dit jaar zijn tienjarig bestaan viert.



Grote progressie
De algehele progressie die zakelijke dienstverleners in de afgelopen tien jaar maakten, is groot. Het aantal bedrijven dat een zevenplus scoort in het onderzoek, is gestegen van zestien procent in 2004 naar vijftig procent in 2013. Dit effect werd grotendeels veroorzaakt doordat een aantal achterblijvende sectoren steeds beter ging presteren. In 2004 waren heel weinig automatiseerders, banken, verzekeraars en hr-dienstverleners in staat om hun klanten te bieden waar zij om vroegen. In die jaren presteerden met name de advocaten, accountants en managementconsultants beter. Nu is die ongelijkheid verdwenen.

IT let op klanttevredenheid
In de top tien van de ranglijst met 151 organisaties staan dit jaar vijf IT-bedrijven. Het contrast met de top van 2004 is enorm; toen stond het beste IT-bedrijf op plaats 35. "Daaraan zie je de enorme ontwikkeling die deze sector heeft doorgemaakt. Waar de advocaten in de afgelopen tien jaar stilstonden, maar meestal de helft van de top tien-posities innamen, is hun rol overgenomen door de IT," zegt René Gerhardus, hoofdredacteur van Incompany. "Het feit dat juist de IT-bedrijven die in de beginjaren zwak scoorden nu leidend zijn, zegt veel over het nut van performanceverbetering." Accenture, Atos Consulting en Berenschot Informatiemanagement scoren in 2013 boven een zevenenhalf, terwijl ze het afgelopen decennium nog nooit een zeven scoorden.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 PLUS Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013
 Waarde creëren met klanten
 Voldoet uw organisatie aan de voorwaarden voor klantcontact?
 Hoe centraal klantbeeld helpt bij terugwinnen klantvertrouwen
 
 
reacties
 
Pieter  |   | 
11-10-2013
 | 
15:58 uur
Interessant artikel.
Er zijn zoveel ontwikkelingen op het vlak van ICT dat het allemaal moeilijk bij te houden is. Wat interessant is, is het feit dat bestaande oplossingen steeds klantvriendelijker worden, makkelijker beheerbaar dus, wat uiteraard de klanttevredenheid ten goede komt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10