zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanttevredenheid IT-bedrijven stijgt tot recordhoogte

27 september 2013 - Klanten van automatiseringsbedrijven zijn in de afgelopen tien jaar steeds positiever geworden. In 2004 en 2005 scoorde geen enkel IT-bedrijf een zeven in het onderzoek naar klanttevredenheid van Incompany, nu lukt dat twaalf IT-bedrijven en scoort de top drie boven een zevenenhalf. Vooral in 2013 gaan de scores zo snel omhoog dat de IT is uitgegroeid tot de beste branche voor klanten.

Dat blijkt uit het jaarlijkse Incompany 100-onderzoek onder 3.354 decision makers, dat dit jaar zijn tienjarig bestaan viert.



Grote progressie
De algehele progressie die zakelijke dienstverleners in de afgelopen tien jaar maakten, is groot. Het aantal bedrijven dat een zevenplus scoort in het onderzoek, is gestegen van zestien procent in 2004 naar vijftig procent in 2013. Dit effect werd grotendeels veroorzaakt doordat een aantal achterblijvende sectoren steeds beter ging presteren. In 2004 waren heel weinig automatiseerders, banken, verzekeraars en hr-dienstverleners in staat om hun klanten te bieden waar zij om vroegen. In die jaren presteerden met name de advocaten, accountants en managementconsultants beter. Nu is die ongelijkheid verdwenen.

IT let op klanttevredenheid
In de top tien van de ranglijst met 151 organisaties staan dit jaar vijf IT-bedrijven. Het contrast met de top van 2004 is enorm; toen stond het beste IT-bedrijf op plaats 35. "Daaraan zie je de enorme ontwikkeling die deze sector heeft doorgemaakt. Waar de advocaten in de afgelopen tien jaar stilstonden, maar meestal de helft van de top tien-posities innamen, is hun rol overgenomen door de IT," zegt René Gerhardus, hoofdredacteur van Incompany. "Het feit dat juist de IT-bedrijven die in de beginjaren zwak scoorden nu leidend zijn, zegt veel over het nut van performanceverbetering." Accenture, Atos Consulting en Berenschot Informatiemanagement scoren in 2013 boven een zevenenhalf, terwijl ze het afgelopen decennium nog nooit een zeven scoorden.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Het einde van 9 tot 5?
 Pandemie inspireert tot duurzamer leven
 Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud
 

Gerelateerde nieuwsitems

 PLUS Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013
 Waarde creëren met klanten
 Voldoet uw organisatie aan de voorwaarden voor klantcontact?
 Hoe centraal klantbeeld helpt bij terugwinnen klantvertrouwen
 
 
reacties
 
Pieter  |   | 
11-10-2013
 | 
15:58 uur
Interessant artikel.
Er zijn zoveel ontwikkelingen op het vlak van ICT dat het allemaal moeilijk bij te houden is. Wat interessant is, is het feit dat bestaande oplossingen steeds klantvriendelijker worden, makkelijker beheerbaar dus, wat uiteraard de klanttevredenheid ten goede komt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risico’s
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10