zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wat is de slimste organisatie van Nederland?

29 augustus 2013 - Welke organisatie verbaast vriend en vijand met een innovatieve informatie-voorziening die de traditionele grenzen van Business Intelligence doorbreekt? En die meer dan een positief effect heeft op de doelstellingen van de organisatie? Op dinsdag 1 oktober 2013 vindt het BI-evenement ‘Intelligence at the speed of business’ plaats in Amsterdam. Tijdens dat evenement wordt de winnaar van de Dutch BI Award 2013 bekend gemaakt.

De genomineerden


De onafhankelijke en deskundige jury van de Dutch BI Award 2013 selecteerde uit 40 aanmeldingen
zes opvallende kandidaten. Het kostte de jury bijzonder veel moeite om uit die vrijwel gelijkwaardige kandidaten er uiteindelijk drie te nomineren voor de BI Award 2013.
Wie mag zich straks de slimste organisatie van 2013 noemen? Dit zijn de drie genomineerden:

Brandweer Amsterdam/Amstelland. De brandweer staat voor het redden van mensen en dieren in noodsituaties en uiteraard het blussen van branden. Plaatsvervangend korpschef Ricardo Weewer vindt het voorkómen van branden een belangrijke nieuwe taak. Op de werkvloer werd een manier bedacht om dat te realiseren. Met opzienbarende resultaten.

GBRD Parkstad Limburg. Het betreft hier een samenwerkingsverband van de acht Limburgse gemeenten Brunssum, Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Nuth, Onderbanken, Simpelveld en Voerendaal. De Gemeenschappelijke Belasting- en RegistratieDienst Parkstad Limburg heeft volgens Algemeen Manager
Sjef Leenen en Manager Intelligence Harold Vanhommerig BI als competentie georganiseerd. Dat heeft geleid tot groot succes.

Seacon Logistics. Dit wereldwijd opererende bedrijf in containers, warehousing en distributie controleert goederen- en informatiestromen. Transparantie door slimme systemen in de logistieke keten maakt het verschil.  Informatievoorziening is voor CEO Corné Geerts dan ook van het allergrootste belang.

BI-publieksprijs
De BI Award wordt toegekend door een onafhankelijke jury. Dit jaar is daar voor het eerst een publieksprijs aan toegevoegd. Belangstellenden kunnen  hun voorkeur voor een van de drie genomineerden kenbaar maken op de website www.slimsteorganisatie.nl en tijdens het BI-evenement "Intelligence at the speed of business".

Wat is ‘slim’?
"Er bestaat een stevige correlatie tussen betere prestaties, het succesvol toepassen van Business Intelligence en het ambitieniveau van een organisatie," zegt Daan van Beek, managing partner van Passionned Group en auteur van onder meer het succesvolle boek ‘De intelligente organisatie’.  "Een hoger ambitieniveau vraagt om een meer doordachte en integrale manier van Business Intelligence. Hoe hoger het ambitieniveau, hoe beter en intenser de samenwerking moet zijn tussen de disciplines van Business Intelligence, innovatie, data management, verandermanagement en strategisch management, om uiteindelijk op het hoogste ambitieniveau vrijwel volledig samen te vallen. Pas dan kan een organisatie zich met recht ‘slim’ noemen." 

Prijsuitreiking
Op 1 oktober 2013 vindt het BI-evenement "Intelligence at the speed of business" plaats in  het EYE Filmmuseum in Amsterdam. EYE ligt recht achter het Amsterdamse Centraal Station aan de overzijde van het IJ, gemakkelijk te bereiken met de veerpont. Het gebouw heeft een eigen parkeerplaats. De bijeenkomst is gratis, begint om 15:30 en duurt tot ongeveer 20:00 uur. Bezoekers moeten zich tevoren aanmelden via de website.
Het programma bestaat uit enkele keynotes. Uiteraard zullen ook de drie genomineerden zich nogmaals presenteren. Juryvoorzitter Menno Lanting, auteur van onder meer het boek ‘De Slimme Organisatie’ zal de Dutch BI Award 2013 uitreiken aan de winnaar. De BI-publieksprijs 2013 wordt uitgereikt door jurylid Rens de Jong, presentator bij BNR Nieuwsradio.
Na afloop is er uitgebreid gelegenheid tot netwerken.

De jury
De onafhankelijke en deskundige jury staat onder voorzitterschap van Menno Lanting, auteur van onder meer ‘De Slimme Organisatie’. In de jury hebben verder zitting: Daan van Beek, oprichter en managing partner van de Passionned Group en auteur van onder meer ‘De Intelligente Organisatie’; Rens de Jong, presentator bij BNR Nieuwsradio; Mr. Leo Kerklaan, associate partner bij de Passionned Group en auteur van onder meer ‘De cockpit van de organisatie’; Rick F. van der Lans, onafhankelijk adviseur, auteur en presentator op het gebied van datawarehousing, Business Intelligence, applicatie-integratie en databasetechnologie; Prof. Dr. Piet M.A. Ribbers, hoogleraar Bestuurlijke Informatiekunde en verbonden aan de Tilburg School of Economics and Management; Gerard Struijf MBA, aangesloten bij ICSB Marketing en Strategie, ambassadeur van de CRM Association NL en publicist van artikelen over klantgerichtheid, BI en CRM; Pieter Zwart,  CEO van CoolBlue, winnaar van de BI Award 2012.

Initiatief en organisatie
De Dutch BI Award en het evenement "Intelligence at the speed of business" zijn een initiatief van de Passionned Group en worden mogelijk gemaakt door platinum sponsors MicroStrategy en QlikView, en gold sponsor Incentro.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
 Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
 Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Jury selecteert zes kandidaten voor Dutch BI Award 2013
 Empowering users grootste effect op BI in 2012
 Business Intelligence nauwelijks beschikbaar voor operationele beslissers
 Business Intelligence kent zeven valkuilen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
Vraag naar ICT-ers stijgt met elf procent (2) 
top10
De vijf HR-trends voor 2020
Moderne beoordelingsprocessen geven boost aan werknemersbetrokkenheid
Managers stellen eigen belang boven teamresultaat
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Onbekend maakt onbemind
5G cruciaal voor behoud toppositie Nederlandse IT-sector
Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
Zakelijke leaserijders kiezen vooral in Noord-Holland voor elektrisch
Allianz beste zakelijk pensioenverzekeraar 2019
meer top 10