zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Jury selecteert zes kandidaten voor Dutch BI Award 2013

16 augustus 2013 - Business Intelligence en het slim gebruik maken van informatie zijn voor veel organisaties factoren voor levensbehoud. Steeds meer organisaties  zijn dan ook erg actief op dat gebied. De Dutch BI Award wil een erkenning zijn voor de organisatie die blijk heeft gegeven op een zeer innovatieve, slimme en opvallende manier haar informatiehuishouding te hebben ingericht.

Dit jaar schreven zich 40 organisaties in voor de BI Award door het invullen van de IQ-test voor organisaties. Na een grondige procedure heeft de jury zes opvallende cases geselecteerd die nog in de race zijn voor de titel ‘Slimste organisatie van Nederland’. Op alfabetische volgorde zijn dat:



Brandweer Amsterdam/Amstelland
Barry van ’t Padje: "Brandweer Amsterdam-Amstelland benutte de kansen om slimmer te werken met informatie nog onvoldoende. We hebben dit opgelost door zonder al te veel poeha te beginnen met het maken van zinvolle informatieproducten en het introduceren van nieuwe werkwijzen. Think big, act small. Wij zien de nominatie als een prachtig compliment en als een bevestiging dat we op de goede weg zitten om een optimaal gebruik te maken van informatie."

Bureau Jeugdzorg Amsterdam
Erik Gerritsen, Bestuurder Bureau Jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam: "Ons BI-traject behelst in essentie het ontketenen van de kracht (en daarmee wijsheid/kennis) van onze frontlijnprofessionals de gezinsmanagers, die zijn de kern van onze business Intelligence. De medewerkers hebben zelf aan het roer gestaan van het herontwerp van hun eigen werkprocessen, waaronder ook het ontwerpen van (voor hen zelf) betekenisvolle prestatiemeting. Het gaat dus om een sociale innovatie waar ICT een ondersteunende rol in speelt en zo hoort het ook te gaan volgens ons."

Dimence geestelijke gezondheidszorg
Ernst Klunder, lid van de Raad van Bestuur: "Onze mensen hebben informatie nodig over datgene wat ze doen en de resultaten daarvan. Ons datawarehouse geeft ze inzicht in hun output en in het proces zoals ze dat doorlopen. Dat geeft ons diepgaand inzicht in onze eigen organisatie en maakt dat je kunt analyseren waarom iets niet loopt zoals je wilt. Het levert beslissingsondersteuning door de hele organisatie; op alle niveaus kun je sturen. Dat is in onze branche behoorlijk bijzonder."

iBridge (Randstad Groep)
Business Consultant Alexander Croiset: "I-bridge is het shared ICT-service center voor Randstad Groep Nederland. Vanuit onze BI-afdeling hebben we een integrale BI-aanpak, met self-service, dashboards en rapportages voor iedereen in de organisatie. Op dit moment zetten we de volgende ambitieuze stap waar we samen met onze business partners nieuwe informatiebronnen beschikbaar maken en vertalen naar de werkvloer."

Parkstad Limburg
Manager Innovation & Intelligence Harold Vanhommerig: "Wij hebben BI als competentie georganiseerd. Volgens ons heeft een goede organisatie een eigen dynamiek die beweegt en verandert met autonome ontwikkelingen en behoeften van mensen (medewerkers, consumenten en klanten). Hierdoor zijn processen, mensen en systemen permanent in ontwikkeling. Het behoeft weinig uitleg dat bedrijfsintelligentie hierdoor een permanente, parallelle beweging meemaakt."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Empowering users grootste effect op BI in 2012
 Business Intelligence nauwelijks beschikbaar voor operationele beslissers
 Wie verdient de titel Slimste organisatie van Nederland?
 Business Intelligence kent zeven valkuilen
 
 
reacties
 
Daan van Beek  |   | 
16-08-2013
 | 
11:06 uur
Geachte heer/mevrouw,

Ik probeer op de eerste link van het artikel te klikken maar de website van de Dutch BI Award verschijnt niet. De link moet zijn: (Klik hier)

Met vr. groet,

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10