zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Middle manager ervaart meeste werkdruk in crisistijd

3 april 2013 - Van de Nederlandse kantoormedewerkers vindt 29 procent van de middle managers dat hij teveel werk op zijn bord heeft en onvoldoende tijd heeft om zijn taken goed uit te voeren. Ook junior managers (25 procent) en CEO’s (achttien procent) ervaren een hoge werkdruk, maar in geen enkele functie is de werkdruk zo hoog als onder middle managers.

Ook geeft een derde van het middenkader aan dat hoge werkdruk een hindernis is om het werk zo goed mogelijk uit te voeren. Dit blijkt uit onderzoek van Mindjet onder meer dan 1.000 Nederlandse kantoormedewerkers met verschillende functies. 



Middle manager trouw aan eigen baan

Ondanks de hoge werkdruk vinden middle managers hun werk niet minder leuk. Ze zijn ook niet op zoek naar een andere baan. Slechts zes procent van het middenkader kijkt uit naar een nieuwe werkplek, terwijl 25 procent van de senior managers wel op zoek is naar een andere baan. In vergelijking met andere functies binnen een bedrijf, zoals de junior manager met 61 procent en de senior manager met 63 procent, denkt de middle manager het meest na over zijn rol in het succes van het bedrijf (70 procent). 

Middle manager wil veranderen

Uit eerder onderzoek van Mindjet bleek al dat Nederlandse kantoormedewerkers teveel werk, gebrek aan de juiste middelen en inefficiënte communicatie als grootste obstakels zagen voor het uitvoeren van hun taken. Middle managers zijn zich ervan bewust dat de obstakels die zij ervaren, de prestaties van hun team beïnvloeden. Ze zijn ook bereid hun werkwijze te veranderen om deze hindernissen uit de weg te gaan. Uit het onderzoek blijkt dat bijna 60 procent van de middle managers het voordeel ziet van een verandering en ook bereid is deze verandering in werkwijze aan te gaan.
"Ook nu weer zien we dat bedrijven blij moeten zijn met de loyaliteit van zijn of haar medewerkers. Zeker in tijden van crisis. Het is te prijzen dat ondanks de hoge werkdruk die middle managers ervaren, zij bereid zijn ervoor te gaan en bereid zijn hun werkwijze aan te passen waar nodig," zegt Jeroen van der Lugt, Channel Manager bij Mindjet, een organisatie die focust op het helpen van bedrijven om ideeën te genereren en slimmer samen te werken. "Ook wij proberen te kijken waar kantoormedewerkers behoefte aan hebben en we streven ernaar ze te ondersteunen om zo efficiënt mogelijk te werken."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Middle manager is de grote verliezer in crisistijd
 Medewerkers kunnen drie maanden zonder manager
 Vijf tips voor een bedreigde diersoort: de middle manager
 Waarom Bokito-spotting helpt uw werkdruk verminderen
 
 
reacties
 
Maarten de Winter  |   | 
3-04-2013
 | 
22:40 uur
Dit artikel wijst op de grote betrokkenheid van middlemanagers. Het betrokkenheidsparadigma wordt vaak tegenover het beheersingsparadigma gezet. Dit lijken me dus Rijnlandse resultaten. Ik vind dat goed nieuws.

Werkdruk is een geweldige een hefboom om beter te organiseren. Maar werkdruk is een beleving, je moet inzicht krijgen in de feiten voordat je iets kunt verbeteren. Dat kunnen Rijnlandse managers leren van hun Angelsaksische collega's.

In de bijgevoegde link een artikel waarin dit verder is uitgewerkt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10