zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Middle manager is de grote verliezer in crisistijd

26 oktober 2009 - Tijdens een crisis is het niet de top maar de middle manager die de hardste klappen incasseert. Dit blijkt uit onderzoek van McKinsey onder 1.653 managers, waarover Express.be schrijft. Middle managers krijgen in slechte tijden steeds meer verantwoordelijkheden en ervaren tegelijkertijd meer stress en onvoldoende steun van bovenaf.

Topmanagers zeggen juist goed om te kunnen gaan met langere dagen en zijn tevreden over de organisatie, het werk en de eigen prestaties. Het merendeel ervaart zijn baan zelfs als spannender en zinvoller dan voor de crisis. 



Generatiekloof
Maar tijd voor het motiveren van hun middle managers zit er niet in. Is de er wel, dan wordt er vooral gestuurd op strategie en financiële resultaten en niet via persoonlijke gesprekken contact. Volgens adviseur Eelke Pol heeft dat ook te maken met de generatieverschillen tussen toplaag en middenkader.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Middenmanager zit klem tussen werkvloer en top
 Beste middenmanager zit op één lijn met topmanager
 Vooral manager voelt crisis in portemonnee
 Vier regels om als manager de crisis te overleven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10