zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betrokkenheid is te meten

4 september 2012 - ‘Return on Engagement’ is de inzet voor de komende jaren in onze bedrijven. Dat stelt Attentia die een tool ontwikkelde waarmee HR-managers de betrokkenheid van hun medewerkers kunnen meten. Uit internationale studies blijkt immers dat bedrijven met een stijgend werknemersengagement sneller groeien en meer rendement realiseren.


Om te weten hoe het met het werknemersengagement gesteld is binnen het bedrijf en welke acties ondernomen kunnen worden om dit te verbeteren stellen bedrijfsleiders en HR-managers twee eenvoudige en anonieme vragen aan hun werknemers: in welke mate zou u iemand anders aanraden om bij ons bedrijf te komen werken én wat moet er verbeteren om een hogere score op de eerste vraag te geven.


Het resultaat zijn al of niet waardevolle suggesties, in volgorde van belangrijkheid, van werknemers die een indicatie geven van wat er kan verbeterd worden zodat de betrokkenheid kan groeien binnen het bedrijf.


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Meer werkenden, behalve onder jongeren
 Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
 Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gedrag top heeft grote invloed op betrokkenheid
 Ooit betrokken werknemers schadelijker dan nooit betrokken personeel
 Medewerkerbetrokkenheid stimuleren na een reorganisatie: het kan
 Goede manager essentieel voor betrokkenheid en productiviteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10