zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

's Werelds aantrekkelijkste bedrijf is meester in Zakelijk Flirten

30 mei 2012 - Google is dit jaar voor de derde maal op rij uitgeroepen tot aantrekkelijkste bedrijf van de wereld. Duizenden carrièrezoekers uit alle windstreken zouden er alles voor over hebben om voor Google te kunnen werken. Maar wat maakt Google dan toch tot die carrièremagneet met enorme aantrekkingskracht? The Flirt Company vond een aantal factoren die verrassend veel overeenkwamen met de factoren van Zakelijk Flirten.

Maar wat maakt Google dan toch tot die carrièremagneet met enorme aantrekkingskracht? Het internationale bedrijf Universum, dat gespecialiseerd is in employer branding, zocht het uit! Uit een groot studentenonderzoek van dit bureau is gebleken dat Google wordt geassocieerd met een aantal factoren die voor werknemers onweerstaanbaar zijn. Waaronder: een goede reputatie, een creatieve en dynamische werkomgeving, een vriendelijke werkomgeving en uitdagend werk. 



Wees flirtable
Googles grootste aantrekkingskracht? Flirtable zijn. Google is zelf ontzettend trots en laat ook op zijn eigen website weten waarom het voor werknemers aantrekkelijk is om voor Google te werken. En dat heeft alles te maken met de ‘flirtability’ van de organisatie. 

Positieve energie
Google: ‘Appreciation is the best motivation, so we’ve created a fun and inspiring workspace you’ll be glad to be a part of. We love our employees, and we want them to know it.’
Door de waardering naar de werknemers uit te spreken en om te zetten in een plezierige en inspirerende werkomgeving verspreidt Google een hoop positieve energie. Deze positieve energie, waardering en aandacht voor de werknemers maakt het bedrijf zeer aantrekkelijk. 

Denken in mogelijkheden
 
Google: ‘Boldly go where no one has gone before. There are hundreds of challenges yet to solve. Your creative ideas matter here and are worth exploring.’
"Niet alleen mensen, maar ook organisaties die DIMMEN (denken in mogelijkheden) worden vaak erg aantrekkelijk gevonden. Daar waar DIPPERS (denken in problemen) deuren sluiten, gooien DIMMERS de deur wagenwijd open voor nieuwe kansen en mogelijkheden," aldus Flirtcoach Esther Popelier. 

Doel parkeren
 
Google: ‘Work and play are not mutually exclusive. It is possible to code and pass the puck at the same time.’
De meeste werkgevers zien hun werknemers het liefste de hele dag door onafgebroken op hun werkplek zitten. ‘Time is money’ en ontspanning komt wel na het werk. Google gaat hier anders mee om. Werknemers krijgen bij Google de ruimte om ook even te ontspannen en aan hun onderlinge band te werken. Hierbij parkeert Google zijn eigen doel (werken, werken, werken) en komt tegemoet aan de behoefte van de werknemers. Erg aantrekkelijk voor werknemers en uiteindelijk ook voor het bedrijf zelf.

Twee flirtlessen
Het onderzoeksbureau Universum geeft nog twee waardevolle lessen naar aanleiding van twee succesfactoren van Google. Deze lessen sluiten, volgens The Flirt Company perfect aan bij twee onmisbare stappen in het maken van contact: 

Les 1: Wees Congruent
’What they communicate is what they are’
Congruentie is niet alleen belangrijk voor personen maar ook voor bedrijven. Dat wat u naar buiten uitstraalt moet ook matchen met de binnenkant. (wie u bent en wat u denkt). Dit maakt uw boodschap krachtig en geloofwaardig. Google vertoont congruent gedrag en is daarmee sterk en overtuigend. 

Les 2. Laat uzelf zien

‘Being visible: their message has managed to spread out to a wide audience’
Zichtbaar zijn, zit hem niet alleen in het ‘verspreiden van het woord’, maar zit hem ook in ‘iets’ van uzelf laten zien. Personen, maar ook organisaties, die meer van zichzelf op een persoonlijk niveau durven laten zien, vergroten hiermee de onderlinge verbondenheid wat weer leidt tot meer vertrouwen (op de werkvloer). Een belangrijke factor bij het maken van contact, aldus The Flirt Company. Hoe meer u van uzelf laat zien, hoe eerder echte verbinding kan ontstaan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'De CFO gaat aan de CSO rapporteren'
 Bedrijven investeren in Open Banking om besluitvorming te verbeteren
 Wat heeft 2023 in petto voor HR? De vijf belangrijkste trends volgens Culture Amp
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Managers die flirten, presteren beter
 Zakelijk flirten is essentieel
 Solliciterende secretaresse flirt erop los
 KLM en LUMC aantrekkelijkste werkgevers van Nederland
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Organisaties willen SD-WAN, maar laten kansen liggen
HR-professionals staan niet achter huidige wet- en regelgeving
Bedrijven moeten medewerkers meer vrijheid geven om hun eigen productieve werkomgeving te creëren
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
Hoe smishing misbruik maakt van populaire mobiele providers
Top-drie leiderschapstips voor het winnen van het WK voetbal
meer top 10