zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Donderdag: tiende Nationale Complimentendag

29 februari 2012 - Donderdag 1 maart is het voor de tiende keer ‘Nationale Complimentendag’ in Nederland. Het initiatief dat, in tegenstelling tot Valentijns-, Secretaresse-, Moeder- en Vaderdag, géén commerciële inslag kent, spreidde zich de afgelopen jaren als een ‘olievlek’ over Nederland (en inmiddels ook België) uit. Gezien het unieke, positieve en tijdloze karakter van het initiatief rekenen de initiatiefnemers ook dit jaar weer op veel bijval. Die verwachting lijkt inmiddels niet ongegrond.

Op 1 maart gaat het om oprechte aandacht en woorden in plaats van kado‘s. "Het is in onze hedendaagse maatschappij een vrij uniek gegeven dat een ‘basisbehoefte’ niet met geld, maar uitsluitend met persoonlijke- en oprechte aandacht écht vervuld kan worden. Dat laatste lijkt echter steeds meer een uitdaging voor veel mensen en bedrijven te worden. Een naar mijn mening ongewenste ontwikkeling als je je  realiseert dat gebrek aan aandacht en waardering met stip de belangrijkste reden is waarom werknemers gedemotiveerd raken, vrijwilligers stoppen met hun belangrijke bijdrage aan onze maatschappij en het merendeel van de (privé) relaties stukloopt. Dan is het toch bijzonder dat we er zo weinig doen?" aldus Hans Poortvliet initiatiefnemer van deze dag. "Zeker als u bedenkt dat een mooi en oprecht compliment niet alleen gratis is, maar het effect ervan ook nog eens onbetaalbaar. Want niets stimuleert meer, geeft meer energie, brengt betrokkenheid en productiviteit sneller omhoog (én ziekteverzuim naar beneden!) dan oprecht getoonde waardering." 



Bedrijfsleven ondersteunt doelstellingen creatief
Het uitgangspunt van 1 maart wordt duidelijk gesteld op de website van de Nationale Complimentendag: Het is pertinent niet de bedoeling dat er producten te koop worden aangeboden in combinatie met de Nationale Complimentendag! "En daar houdt, voor zover wij het nu kunnen zien, vrijwel iedereen zich weer keurig aan" aldus Poortvliet. "Wel zien we dat, in de lijn van hun bedrijfsactiviteiten, steeds meer bedrijven met creatieve acties en oproepen de doelstellingen van de Nationale Complimentendag (het uitspreken en tonen van meer waardering naar elkaar. Zowel zakelijk als privé) ondersteunen. Dat doen zij vooral via stimulerende- en veelal interactieve acties die mensen aan zetten tot het geven van (meer) complimenten. Daaraan zijn, conform de ‘spelregels’ van de Nationale Complimentendag, als het goed is geen kosten verbonden. Door deze inspanningen wordt de boodschap van de Nationale Complimentendag weer verder uitgedragen. Een win-win dus voor alle partijen"

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
 WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
 Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De drie beste manieren om mensen te motiveren
 Complimenten geven energie
 Veel complimentjes, minder ziekteverzuim
 Van klacht naar compliment !
 
 
reacties
 
Erik Meijer  |   | 
29-02-2012
 | 
16:26 uur
Een welgemeend compliment voor managersonline om mij hierop te attenderen.

Morgen zal ik zwaar gaan twitteren!
Donja Grunfeld  |   | 
18-02-2013
 | 
09:16 uur
Waardeer en je krijgt meer!!!
Deze dag zou meer aanacht moeten krijgen het is een super moment om je personeel te laten weten dat je hun inzet elke dag enorm waardeert.
Leuker dan secretaresse dag dit is voor iedereen. Wij hebben ontzettend leuke persoonlijke chocoladedozen voor deze dag. Voor info mail me even....

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland? (1) 
Leaseauto gaat vaak mee op vakantie, behalve een elektrische (1) 
top10
De drie grootste uitdagingen in de transportsector en hoe u ze kunt aanpakken
Vier tips om jongeren te werven
Cultuurverandering grootste struikelblok voor managers bij AVG-compliance
Extra aflossing hypotheek leidt tot oververzekering overlijdensrisicoverzekering
Drie verschillen tussen investeerders in crowdfunding en crypto’s
Elektrische auto verzekeren nog altijd duurder
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Endpoints zijn de kwetsbaarste schakel in het Industrial Internet of Things
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht?
meer top 10