zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer automobilisten zijn online onderweg

10 februari 2011 - Het gebruik van mobiel internet in de auto groeit snel. De helft van de Nederlandse automobilisten, met beschikking over een telefoon in de auto, beschikt al over mobiel internet op hun telefoon. Van deze automobilisten maakt bijna de helft (45,1 procent) hier onderweg wel eens gebruik van. Vorig jaar was dit percentage nog (30,1 procent).

Dit komt naar voren uit Het Nationale Automobilisten Onderzoek 2011 van eileen.nl. Van de automobilisten die gebruik maken van mobiel internet luistert ongeveer veertien procent wel eens via mobiel internet naar de radio, terwijl 2,5 procent niet wist dat dit mogelijk was. Mannen maken vaker gebruik van deze functie dan vrouwen.


Top tien tijdsbesteding in de file
Ruim twee derde van de automobilisten heeft in de file als voornaamste bezigheid ‘muziek of radio luisteren’ (68,7 procent), gevolgd door ‘rondkijken’ (37,4 procent) en ‘opletten in het verkeer’ (27,6 procent). Mannen bellen vaker in de file, terwijl vrouwen vaker zingen of meezingen terwijl ze in de file staan. Jongeren luisteren vaker radio of muziek dan mensen van 45 t/m 54 jaar oud. De complete top tien van tijdsbesteding in de file ziet er als volgt uit: 

1. Muziek/radio luisteren
2. Om me heen kijken
3. Opletten in het verkeer
4. Nadenken
5. Zingen/meezingen
6. Bellen
7. Eten en/of drinken
8. Roken
9. Ergeren
10. Kletsen

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 File is geen excuus om te laat te komen
 Zakenreiziger is gek op mobiele technologie
 Mobiel internet in trek bij jonge, goedbetaalde mannen
 Informatiebeveiliging is must voor organisaties die mobiel zakendoen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10