zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marcom-professionals kiezen massaal voor multinationals

19 oktober 2011 - De top tien van favoriete werkgevers bestaat zowel voor de marketing- als de communicatieprofessional bijna volledig uit multinationals. In de eerste helft van deze ranking hebben beide professionals veel dezelfde favoriete werkgevers genoemd. Daarna worden de verschillen tussen de marketing- en communicatieprofessionals zichtbaar, deze zijn te herleiden tot de voorkeur voor profit en non-profit organisaties.


Dit blijkt uit onderzoek van USG Capacity. Rabobank is door de communicatie- en de marketingprofessional uitgeroepen tot de meest favoriete werkgever. De tweede plek is toebedeeld aan Philips. Shell eindigt bij communicatieprofessionals op de derde plek, voor marketingprofessionals is dat KLM. In de tweede helft van deze ranking komt naar voren dat communicatieprofessionals vaker gemeenten en stichtingen aanduiden als favoriete werkgever dan een marketingprofessional. Zij kiezen eerder voor meer commerciële organisaties die recent een opmars hebben gemaakt. 



MVO of doorgroeimogelijkheden
"De verschillen verderop in de top tien bevestigen eerder onderzoek waarin we de pullfactoren van marcom-professionals onderzochten. Oftewel waarin we onderzochten wat deze professionals belangrijk vinden bij de keuze voor een werkgever. Een verschil was bijvoorbeeld dat een communicatieprofessional meer waarde hecht aan MVO en een marktingprofessional meer aan doorgroeimogelijkheden," aldus Wout Oosterhof, operationeel directeur USG Capacity. 

Over het onderzoek
Het onderzoek is een initiatief van USG Capacity en werd uitgevoerd door Intelligence Group. Aan dit onderzoek namen bijna 340 marcom-professionals deel met minimaal drie jaar werkervaring en een HBO+ opleidingsniveau.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfsleiders worstelen met benutten van zakelijke kansen
 Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’
 Jongeren missen begeleiding bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marcomprofessional vreest niet voor baan
 Marcomprofessional werkt vaak en graag thuis
 Marcomprofessional werkt het liefst in non-profit sector
 Rabobank blijft favoriete werkgever hoogopgeleiden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
63 procent van de medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie
Digitale dienstverlening Nederlandse overheid onvoldoende voor laagopgeleiden
Helft verwacht dat de economie komend half jaar alleen nog maar slechter wordt
Kwart Nederlanders wil meer rechten voor flexwerkers
De vijf opvallendste zomerklussen van jongeren
CIO worstelt met versnelling digitale transformatie
Eén op de drie tevreden werknemers overweegt andere baan
Het belang van IT-beveiliging is in de directiekamer doorgedrongen
91 procent kan zich in online gesprekken beter uitdrukken met emoji
Helft wil dit najaar vaker naar kantoor vanwege hoge energieprijzen
meer top 10