zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander werkt minder dan gemiddelde Europeaan op vakantie

22 augustus 2011 - Het grootste deel van de Europese werknemers neemt een laptop, smartphone of mobiele telefoon mee op vakantie. Hoeveel er gewerkt wordt op vakantie verschilt echter per nationaliteit. 58,5 procent van de Fransen, Spanjaarden, Italianen en Engelsen lezen tenminste om de dag hun zakelijke e-mails. Duitsers en Zwitsers doen dit alleen als het dringend is.

Dit blijkt uit een onderzoek door Experteer waarover Zakenreis.nl bericht. Nederlanders maken zich liever niet druk tijdens hun vakantie: 36,1 procent bekijkt nooit hun e-mail. 21,3 procent neemt alleen contact op met hun collega’s wanneer het echt noodzakelijk is. 41,7 procent wenst helemaal niet door hun collega’s gestoord te worden. De helft geeft aan dat ze geen update nodig hebben van het kantoor, dat het werk wel kan wachten. 



Financiële compensatie
Er wordt meestal geen compensatie geeist wanneer werknemers tijdens hun vakantie naar kantoor bellen of nog projecten moeten afronden. Een uitzondering zijn de Italianen: voor 40,9 procent van hen is werken tijdens de vakantie ook financieel aantrekkelijk.  De professionele motivatie tijdens de vakantie blijkt ook afhankelijk van het geslacht: 57,1 procent van de mannelijke reizigers en 53,3 procent van de vrouwelijke reizigers wil graag waardering als ze tijdens hun vakantie werken. Echter, slechts 46,6 procent van de mannen wil die waardering omgezet zien in geld, vergeleken met 49,5 procent van de vrouwen.


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
 Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
 HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Uitgerust terug van vakantie, maar voor hoe lang?
 Werknemers laten werk niet los op vakantie
 Nederlander heeft minder vrij dan gemiddelde Europeaan
 Werknemer moet altijd bereikbaar zijn
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
meer top 10