zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werken gebeurt steeds meer in de eigen tijd

17 juni 2011 - De grens tussen werk en privé vervaagt. Bijna 80 procent van de Nederlandse werknemers checkt buiten werktijd om zakelijke e-mail en reageert op zakelijke berichten via social media. Dit komt mede door de opkomst van social media als zakelijke tool, smartphones met mailtoepassingen en door Het Nieuwe Werken. Deze resultaten blijken uit een onderzoek van Unique onder ruim 4.000 respondenten.

Eerder is uit verschillende onderzoeken gebleken dat steeds meer privézaken tijdens werktijd afgehandeld worden doordat men bijvoorbeeld te maken heeft met openingstijden van helpdesks. De compensatie hiervoor in privétijd bleef echter vaak achter. Nu blijkt wel dat een hoog percentage werknemers het geen probleem vindt buiten werktijd de zakelijke mail en social media bij te houden. 



Geven en nemen
Gurth Severien, HR directeur bij Unique: "Het nieuwe werken introduceert een andere manier van werken, waarbij veel flexibiliteit nodig is. Niet voor iedereen is deze omschakeling even makkelijk. Het is goed om te zien dat werknemers hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Het ‘geven en nemen’ van werktijd is meer in balans gebracht en werknemers pakken het bijhouden van zakelijke en privémail op ieder tijdstip op."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
 Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
 Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 In acht stappen naar een betere balans tussen werk en privé
 Facebook is nog vooral een privéaangelegenheid
 Top negen privéactiviteiten op werk
 Grenzen tussen privé- en zakelijk gebruik smartphones vervagen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Moderne beoordelingsprocessen geven boost aan werknemersbetrokkenheid
Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden
meer top 10