zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

B-to-b marketeers verhogen online budgetten

37 procent van de bedrijven besteedt een derde van hun marketingbudget online

19 juni 2007 - Bedrijven in de industriŽle sector spenderen meer aan marketing en geven daarnaast een groter deel van het budget aan online marketing. Aldus GlobalSpec in de '2007 Industrial Marketing Trends Survey', een trendonderzoek naar de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.

55 procent van alle respondenten antwoordden dat hun bedrijf in 2007 meer uitgeeft aan marketing dan in 2006. Slechts tien procent antwoordde minder uit te geven.

Andere uitkomsten


· 61 procent van de respondenten geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget beslaat dan in 2006. Vijf procent zegt dat het online deel juist minder is dan in 2006.
· 37 procent zegt tenminste een derde van hun marketingbudget online willen besteden
¬∑ Social media heeft de industriŽle sector nog niet bereikt. Minder dan tien procent verwacht dit jaar meer te zullen uitgeven aan weblogs en podcasts.
Eerder vond GlobalSpec dat 91 procent van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden, en dat 45 procent van de b-to-b marketeers werkzaam in deze sector meer dan zes uur per week online werkzaam is.


Bron: Marketingcharts, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Diverse organisatie trekt accounting talent aan
 Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
 Een ambitieuze bedrijfscultuur realiseren: 'Succes hangt af van ongeduld'
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (1) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
Onderweg naar meer bevlogenheid  (1) 
top10
Dit is hoe je cybersecurity op de kaart zet bij het management
Wantrouwen over data-uitwisseling remt technologische vooruitgang af
Ongetrainde medewerkers vormen gapend gat in cybersecurity
Cybercriminelen bereiden zich voor op een wereld zonder macro's
Phishing e-mails van HR- en IT-afdelingen zijn het meest effectief
Veel onwetendheid over omscholingsmogelijkheden naar techniek
Koffie op kantoor: dit komt er allemaal bij kijken
ĎExtended realityí brengt hybride werkers weer naar kantoor
Risicofactoren voor bedrijfssucces in een wereld na de pandemie
Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
meer top 10