zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

B-to-b marketeers verhogen online budgetten

37 procent van de bedrijven besteedt een derde van hun marketingbudget online

19 juni 2007 - Bedrijven in de industriële sector spenderen meer aan marketing en geven daarnaast een groter deel van het budget aan online marketing. Aldus GlobalSpec in de '2007 Industrial Marketing Trends Survey', een trendonderzoek naar de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.

55 procent van alle respondenten antwoordden dat hun bedrijf in 2007 meer uitgeeft aan marketing dan in 2006. Slechts tien procent antwoordde minder uit te geven.

Andere uitkomsten


· 61 procent van de respondenten geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget beslaat dan in 2006. Vijf procent zegt dat het online deel juist minder is dan in 2006.
· 37 procent zegt tenminste een derde van hun marketingbudget online willen besteden
· Social media heeft de industriële sector nog niet bereikt. Minder dan tien procent verwacht dit jaar meer te zullen uitgeven aan weblogs en podcasts.
Eerder vond GlobalSpec dat 91 procent van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden, en dat 45 procent van de b-to-b marketeers werkzaam in deze sector meer dan zes uur per week online werkzaam is.


Bron: Marketingcharts, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10