zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Feedback is niet altijd positief

1 april 2011 - Feedback heeft niet altijd positieve gevolgen voor werkprestatie en werkbeleving, zo blijkt uit onderzoek van Paul Jansen, hoogleraar Bedrijfspsychologie aan de VU Amsterdam. Volgens Jansen is zeer specifieke feedback bijvoorbeeld niet bevorderlijk voor leren.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Negatieve feedback werkt beter dan positieve
 Slechte 360 graden feedback? Zes manieren om u te revancheren
 Hoe reageert u op stilte – de ergste reactie die u kunt krijgen?
 In drie stappen naar opbouwende kritiek voor uw toppers
 
 
reacties
 
Orvan  |   | 
2-04-2011
 | 
20:04 uur
Feedback is enkel positief als je het geeft op de manier waarop je er gevoelig voor bent of open voor staat. Mijn ervaring is echter dat positief confronterende feedback het gemakkelijkst aanzet tot verandering van gedrag mits je het nog even blijft coachen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10