zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Talentprogramma`s hebben vaak inherente handicaps

24 augustus 2010 - Hoewel vrijwel elk bedrijf wel over een programma voor talentontwikkeling beschikt, levert het leeuwendeel van die programma`s niet het gewenste resultaat op. Dit blijkt uit een onderzoek van de Corporate Executive Board onder 20.000 `opkomende sterren` in 100 organisaties.

Blijkens de studie is slechts 30 procent van de high performers ook een high potential. De resterende 70 procent ontbeert cruciale componenten voor toekomstig succes en valt onder een van de drie archetypen betrokken dromers, niet-betrokken sterren en niet-afgestemde sterren. 


Lees verder in Vaknieuws.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Talentontwikkeling cruciaal voor herstel
 Vijf maatregelen waarmee topwerkgevers hun medewerkers tevreden houden
 Talent Lab genereert bijzondere inzichten over talentontwikkeling
 Talentmanagement scoort
 
 
reacties
 
Ad de Beer  |   | 
24-08-2010
 | 
09:20 uur
De alom gemaakte fout om high performers meteen maar als high potential te bombarderen. Wat erger is, is dat bedrijven talentmanagement slechts toepassen op HBO en Academisch gevormde werknemers, waardoor 60% van het echte talent gemist wordt.
Door talentmanagement organisatiebreed in te zetten worden de verborgen talenten, de grote schatten die iedere organisatie in zich heeft ontdekt.
Het blijft vreemd dat bedrijven nog steeds die geweldige schatten onaangeroerd laten. Over kapitaalvernietiging gesproken!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10