zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Zeven manieren om offertes te verknallen

Door: Michel Hoetmer , 06 november 2007
Het verkoopgesprek is goed verlopen. U mag een offerte uitbrengen. Hoera! Nu nog even snel de offerte de deur uit en de zaak is in kannen en kruiken. Of toch niet? In dit artikel vindt u zeven manieren waardoor uw offerte snel in de prullenbak belandt.
  Lees verder...
 

De expert als trainer, een formule voor mislukken?

Door: Michel Hoetmer , 05 november 2007
Trainingen worden vaak gegeven door mensen die expertise hebben ontwikkeld op een bepaald terrein. Met hun expertise lijken ze prima geschikt om deze kennis door te geven aan anderen, bijvoorbeeld via een training of een presentatie. Althans dat is een algemeen heersende opinie. Uit onderzoek van de American Society for Training & Development (ASTD) blijkt dat deze aanname onjuist is.
  Lees verder...
 

Is verkopen een kwestie van gunnen?

Door: Michel Hoetmer , 29 oktober 2007
Ooit zat ik met een groepje verkooptrainers aan tafel. Eén van de trainers zei met een blik in de ogen of hij zojuist het ‘licht’ had gezien: “Jeetje wat ik vandaag toch heb ontdekt. Verkopen is gewoon een kwestie van gunnen!” Iedereen knikte instemmend. Sindsdien heb ik het nog vele malen gehoord en gelezen. De vraag is dus gerechtvaardigd: “Is verkopen niet meer dan een soort Idols? Een competitie waarin de aardigste verkoper meestal wint?”
  Lees verder...
 

De teledummy’s van Tele2

Door: Michel Hoetmer , 22 oktober 2007
Mensen ergeren zich dood aan ongevraagde telefoontjes – natuurlijk altijd onder etenstijd – van bedrijven. Maar deze ergernis weerhoudt vooral energiebedrijven en telefoonmaatschappijen er niet van om vrolijk door te gaan met hagel op een mug af te vuren. Het ergste is dat deze organisaties kennelijk niet in staat zijn om te leren van hun eigen ervaringen.
  Lees verder...
 

De postcodeloterij in de fout?

Door: Michel Hoetmer , 04 oktober 2007
Pas las ik een commentaar van een verkoopexpert ergens op het internet. Hij vertelde dat hij zich ergerde aan al die mailings van loterijen. Het was voor hem allemaal te veel en te schreeuwerig. De gouden enveloppen vallen bij hem niet in de smaak. Hij vond het drie keer niks. Nee, u moet het vooral anders aanpakken: persoonlijk met uw potentiële klanten communiceren, één op één! Dat werkt veel beter.
  Lees verder...
 

Bent u nog een beetje uzelf de laatste tijd?

Door: Michel Hoetmer , 30 september 2007
Wanneer u deze titel leest, denkt u ongetwijfeld: wat een malle vraag. Is die Hoetmer gek geworden? Natuurlijk bent u uzelf! Echter volgens sommige auteurs gedraagt u zich onnatuurlijk wanneer u begint te managen of te verkopen. U bent te gemaakt, niet écht. Kennelijk verkeert menig manager, professional of verkoper in een gekmakende identiteitscrisis. Waarom zouden deze auteurs anders schrijven over authentiek leiderschap of authentiek verkopen?
  Lees verder...
 

In de VS 2: fast food

Door: Michel Hoetmer , 29 juli 2007
De bewoners van de VS zijn gesteld op snelheid en gemak. Het is daarom niet verwonderlijk dat het concept van \'fast food\' hier is uitgevonden en geperfectioneerd. Vandaag neem ik een kijkje in de keuken van de grooste fast foodketen in de wereld.

  Lees verder...
 

In de VS 3: Gespannen relatie met drank

Door: Michel Hoetmer , 22 juli 2007
Het is algemeen bekend. De Amerikanen leven op gespannen voet met alcohol. In de jaren dertig werd het land helemaal drooggelegd. Tot grote opluchting van menig burger werd deze draconische maatregel destijds na enkele jaren - waarin de Maffia groeide als kool - weer opgeheven. De regelgeving varieert van staat tot staat. In Pennsylvania slaat de burger zijn drank in via staatswinkels. Terwijl in andere staten drank vrij verkrijgbaar is. En zelfs per county wijken de regels af.
  Lees verder...
 

Commerciële ontdekkingsreis in de VS (1)

Door: Michel Hoetmer , 17 juli 2007
Sommige mensen gaan op vakantie om eens lekker uit te rusten, anderen verkennen vreemde oorden en weer anderen hangen op het strand. Alles is goed, als het maar niets met werk te maken heeft. Ik ben een beetje gek, nou ja, gek op mijn werk. Afgelopen zondag zijn mijn vrouw en ik begonnen aan een trip van 5 weken door de VS. De komende weken schrijf ik op onregelmatige tijden berichten over het commerciële walhalla. Vandaag het eerste deel.
  Lees verder...
 

Zo gaat je zaak kopje onder. . .

Door: Michel Hoetmer , 08 juli 2007
Ze zeggen wel eens: 'Een geslaagde reclamecampagne gecombineerd met een slecht product is de snelste manier om je zaak de nek om te draaien.' Daarin zit een kern van waarheid. Helaas verkoopt een goed product zichzelf zelden of nooit.
  Lees verder...
 

Hoe komt Nederland aan meer orgaandonoren?

Door: Michel Hoetmer , 04 juli 2007
Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom relatief zo weinig Nederlanders zich hebben laten inschrijven in het nationale donor register? Ligt het aan de gebrekkige voorlichting? Is het gewoon een kwestie van onwil van de bevolking? Verkeerde wetgeving? Of is er nog een andere oorzaak?
  Lees verder...
 

E-mail werkt beschamende gemakzucht in de hand

Door: Michel Hoetmer , 25 juni 2007
De elektronische snelweg heeft ons leven voorgoed veranderd. Veel veranderingen zijn natuurlijk positief. Maar zoals met veel dingen is er ook een keerzijde. Kennelijk werkt dit fraaie medium bij sommige lieden een onbedwingbare gemakzucht in de hand.
  Lees verder...
 

Voelt u zich ook beter dan een ander?

Door: Michel Hoetmer , 30 mei 2007
Mensen hebben de neiging om zichzelf bovengemiddeld in te schatten. Dit blijkt telkens weer uit allerlei onderzoeken. Dit fenomeen komt ook regelmatig naar voren tijdens discussies op deze website. Onlangs nog naar aanleiding van het artikel van Fred Akkerma “Tien tips om hogerop te komen”. De vraag is: waarmee vergelijkt u uzelf?
  Lees verder...
 

Wat is uw mening over…?

Door: Michel Hoetmer , 20 mei 2007
Het lijkt er op dat mensen over van alles en nog wat een mening hebben. Daarbij maakt het niet uit of ze enige kennis hebben van het onderwerp. Dat bleek bij een interessant experiment. Een groep mensen kreeg de volgende vraag voorgeschoteld: “Wat is uw mening over wetsontwerp x? Zonder uitzondering had iedereen een mening over dit wetsontwerp. De grap was dat het wetsontwerp helemaal niet bestond!
  Lees verder...
 
< vorige 23 24 25 volgende >
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen  (1) 
Vrouwen besluiten vóór hun zestiende dat ze niet in cybersecurity willen werken (1) 
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost (3) 
Goede vragen stellen is een kunst (2) 
Mobiele professionals steeds meer verslaafd aan Wi-Fi (1) 
Hoe stel in het functoneren van mijn projectleider aan de kaak? (1) 
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk (2) 
beurs
Stijgers Dalers
Yatra 5.2  5.9 %
Groothandels 50.9  5.8 %
Advanced met 39.73  4.5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.12  -8 %
Beter bed 12.86  -3 %
Nieuwe records op Wall Street
Wall Street richting hoger slot
Olieprijs daalt
meer beurs
top10
Goede vragen stellen is een kunst
Een vijfde van de loonstrookjes klopt niet
HR-verantwoordelijke mkb ligt wakker van behouden werknemers
Veilig bestanden delen: zeven best practices
Lean & Agile: gouden huwelijk of langdurige strijd?
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen
Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost
Werkgevers schieten tekort in strategie rondom gezondheid
meer top 10
vacatures
meer vacatures