zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Sales blog: Opstaan met een kater

Door: Michel Hoetmer,   22-06-2008,   13:22 uur
 

Bent u ook een beetje chagrijnig opgestaan vandaag? Met een kater van hier tot Siberië? Of bent u juist blij dat die maffe bende weer voorbij is? Ik behoor tot de eerste groep. Want onze jongens hadden me toch wel een lekker gevoel gegeven. Dat is nu volledig verpest door 'onze' Guus en zijn kameraden.

Slechte verliezer?


Kennelijk ben ik een waardeloze supporter, of slechte verliezer, vul zelf maar in. Ergens in de loop van de tweede helft heb ik de TV uitgezet. Ik kon het niet meer aanzien.

Maar tja… het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Toen er plotseling uit alle andere huizen in onze omgeving gejuich klonk, greep ik toch weer snel naar de afstandsbediening.

Had ik het maar nooit gedaan. Vervolgens heb ik de kwelling tot het einde toe uitgezeten. Pure SM natuurlijk. En dan wrijft de Postbank ook nog eventjes zout in mijn wonden met een inhaakreclame.

Triest hoor om Jan Mulder, Johan Cruijff en hoe heet zij ook al weer op een half verlaten tribune te zien zitten. De Postbank had kennelijk al rekening gehouden met een nederlaag.

Laten ze voorlopig maar eventjes blauw blijven. Het zijn leeuwen zonder een oranje hart. Want je kunt jezelf toch nauwelijks Oranjesupporter noemen als je al rekening houdt met zo’n zeperd?

Raak schieten
Wehkamp deed een week geleden een aangename duit in het zakje met een grappige commercial die zich als een razende gek over het internet verspreidde. Klik maar eens op deze link en ontdek wat het grote geheim was achter de oorwassing van Frankrijk door Nederland. Kunt u toch nog eventjes lachen.

De plank helemaal misslaan
En tja… dan zijn er ook nog inhaakreclames die er helemaal naast zitten. Je vraagt jezelf af hoe het in hun botte hersens kon opkomen. Het is zondag, ik zet mijn computer aan. Haal mijn e-mail binnen en wat zie ik dan? Een mailtje van Bol.com. De boekenretailer schreeuwt  met grote letters:

Wint Nederland het EK?

Dit kan mijn geschonden ego niet verdragen. Voorlopig staat Bol.com eventjes op mijn lijst van 'not so preferred suppliers'!.

PS. Er is geen excuus voor deze blunder. Het e-mailtje is écht op zondagochtend verstuurd.

 
 Doorsturen    4 reacties

 
 
 
Over de auteur:

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. 

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Ad de Beer  |   | 
23-06-2008
 | 
08:40 uur
Ook met een kater opgestaan na een nacht slecht geslapen te hebben dankzij een overdosis adrenaline.
Als Willem II supporter ben ik getraind in succes en verlies, verwerken is zo moeilijk niet.
Als voetbalsupporter ben ik nu helemaal voor Rusland, want ze spelen het spel gewoon beter dan anderen.
En de inhaakreclame? Cora van Mora had het jaren geleden ook al, is gewoon een slimme manier van reclame maken. Ik vond hem wel goed, maar het is voor mij geen reden om me aan te sluiten bij de Postbank.
Het leven gaat verder. Over twee maanden kan Foppe met zijn 11 alweer goud pakken. Over twee jaar kan Zuid Africa oranje kleuren.
En ondertussen blijven de teklamemakers ons bestoken met hun verleidingen.
tineke bosch-oostindie  |   | 
23-06-2008
 | 
09:57 uur
we geloofden er toch in
Tja, van te voren had ik er al geloof in, en toen was ik een van de weinigen. Nu waren de oefenduels geen aanleiding daartoe, maar ik ben erg trouw.
Maar die reklames met nu nog een vraag of we het EK winnen, typ foutje? Misschien denken we nu al aan het WK, en geloof het of nieet we beginnen tegen RUSLAND.

Een kater, slecht geslapen,maar ik kan er mee leven. Heb 3 leuke wedstrijden van het Ned. Elftal gezien.

Wie is nu mijn favoriet: RUSLAND:

Bol.Com heb ik uitstaan, verder nog geen lastige reklame op mijn scherm gehad
TBoch
Bol.com  |   | 
23-06-2008
 | 
12:22 uur
Door een tijdelijke storing in ons verzendsysteem is een deel van de mailing met als titel ‘Wint Nederland het EK?’ ipv vrijdag 20 en zaterdag 21 juni, zondag 22 juni verstuurd. Deze nieuwsbrief is dus helaas te laat uitgestuurd en wij begrijpen dat u dit als zeer vervelend heeft ervaren. Onze welgemeende excuses voor het geleden ongemak.

Ook bol.com had natuurlijk graag gezien dat Nederland - na het sublieme voetbal in de voorronde - de EK-winnaar was geworden.

Bol.com
Michel Hoetmer  |   | 
23-06-2008
 | 
14:02 uur
Beste mensen van Bol.com,

Heel attent dat u reageert! Uw excuses zijn uiteraard aanvaard. Zo zie je maar weer dat de techniek ons soms in de steek laat. Is mij ook wel eens overkomen.

PS. Zo erg vond ik het nou ook weer niet, want met uw mail bracht u mij op een idee. Het was natuurlijk ook een beetje humoristisch bedoeld.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10