zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Programmatic is geen trend

16 september 2015 - Dat programmatic geen trend is, is slechts een van de take outs die men mee naar huis heeft genomen na de collegedag over programmatic advertising, die IAB Nederland vorige week in samenwerking met BVA heeft gehouden.

Ruim 40 adverteerders zaten acht uur lang aan de collegebanken bij De Persgroep gekluisterd om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic. Adverteerders kregen antwoord op vragen als: Hoe is programmatic advertising ontstaan?, Hoe werkt het veilingaspect precies? en Welke mogelijkheden zijn er voor adverteerders als ze zelf dichter op de bal willen zitten?. Omdat alle aanwezigen al (enige) ervaring hebben met programmatic kwamen er veel concrete vragen uit de zaal, wat leidde tot geanimeerde discussies.  

Doelstellingen
De dag werd afgesloten met een presentatie van Karen Priem (Philips Consumer Lifestyle). Hiermee gaf Philips inzicht in wat zij de afgelopen drie jaar heeft  geleerd en op welke manier programmatic bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen.
Zowel BVA als IAB Nederland heeft als doelstelling om kennis bij adverteerders te vergroten. Het is de ambitie van beide om in de nabije toekomst vaker op een dergelijke manier samen te werken, met aandacht voor diverse onderwerpen.

Take outs
Enkele take outs die de deelnemers over programmatic advertising mee naar huis hebben genomen:
 

  • programmatic advertising is transparant. Het is echter een keuze in hoeverre het beherende bureau of de adverteerder de transparantie wil geven/krijgen.
  • programmatic advertising is niet (meer) rest inventory tegen dumpprijzen. Allerlei rijke formaten (rich media, video etc) zijn verkrijgbaar middels programmatic inkoop.
  • programmatic advertising biedt adverteerders meer flexibiliteit, controle en optimalisatiemiddelen over hun campagnes dan handmatige werkwijzen.
  • programmatic advertising is geen trend, het is ‘here to stay’. Dus is het goed te investeren in het opdoen van de juiste kennis.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
 ‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
 De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer heeft te weinig kennis van social advertising
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Vijf tips om mobile advertising optimaal te benutten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (3) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Arcadis 19.72  5.1 %
Oci 20.03  5 %
Nutreco 47  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.42  -6.7 %
Altice 8.29  -2.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street start rustige week in het groen
Wall Street richting hoger slot
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
meer top 10
vacatures
meer vacatures