zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Programmatic is geen trend

16 september 2015 - Dat programmatic geen trend is, is slechts een van de take outs die men mee naar huis heeft genomen na de collegedag over programmatic advertising, die IAB Nederland vorige week in samenwerking met BVA heeft gehouden.

Ruim 40 adverteerders zaten acht uur lang aan de collegebanken bij De Persgroep gekluisterd om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic. Adverteerders kregen antwoord op vragen als: Hoe is programmatic advertising ontstaan?, Hoe werkt het veilingaspect precies? en Welke mogelijkheden zijn er voor adverteerders als ze zelf dichter op de bal willen zitten?. Omdat alle aanwezigen al (enige) ervaring hebben met programmatic kwamen er veel concrete vragen uit de zaal, wat leidde tot geanimeerde discussies.  

Doelstellingen
De dag werd afgesloten met een presentatie van Karen Priem (Philips Consumer Lifestyle). Hiermee gaf Philips inzicht in wat zij de afgelopen drie jaar heeft  geleerd en op welke manier programmatic bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen.
Zowel BVA als IAB Nederland heeft als doelstelling om kennis bij adverteerders te vergroten. Het is de ambitie van beide om in de nabije toekomst vaker op een dergelijke manier samen te werken, met aandacht voor diverse onderwerpen.

Take outs
Enkele take outs die de deelnemers over programmatic advertising mee naar huis hebben genomen:
 

  • programmatic advertising is transparant. Het is echter een keuze in hoeverre het beherende bureau of de adverteerder de transparantie wil geven/krijgen.
  • programmatic advertising is niet (meer) rest inventory tegen dumpprijzen. Allerlei rijke formaten (rich media, video etc) zijn verkrijgbaar middels programmatic inkoop.
  • programmatic advertising biedt adverteerders meer flexibiliteit, controle en optimalisatiemiddelen over hun campagnes dan handmatige werkwijzen.
  • programmatic advertising is geen trend, het is ‘here to stay’. Dus is het goed te investeren in het opdoen van de juiste kennis.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
 Werknemer vindt databeveiliging een taak voor de werkgever
 Aantal banen in de crypto-industrie verviervoudigd
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer heeft te weinig kennis van social advertising
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Vijf tips om mobile advertising optimaal te benutten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Toekomstige banen geen sciencefiction
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
meer top 10
vacatures
meer vacatures