zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Programmatic is geen trend

16 september 2015 - Dat programmatic geen trend is, is slechts een van de take outs die men mee naar huis heeft genomen na de collegedag over programmatic advertising, die IAB Nederland vorige week in samenwerking met BVA heeft gehouden.

Ruim 40 adverteerders zaten acht uur lang aan de collegebanken bij De Persgroep gekluisterd om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic. Adverteerders kregen antwoord op vragen als: Hoe is programmatic advertising ontstaan?, Hoe werkt het veilingaspect precies? en Welke mogelijkheden zijn er voor adverteerders als ze zelf dichter op de bal willen zitten?. Omdat alle aanwezigen al (enige) ervaring hebben met programmatic kwamen er veel concrete vragen uit de zaal, wat leidde tot geanimeerde discussies.  



Doelstellingen
De dag werd afgesloten met een presentatie van Karen Priem (Philips Consumer Lifestyle). Hiermee gaf Philips inzicht in wat zij de afgelopen drie jaar heeft  geleerd en op welke manier programmatic bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen.
Zowel BVA als IAB Nederland heeft als doelstelling om kennis bij adverteerders te vergroten. Het is de ambitie van beide om in de nabije toekomst vaker op een dergelijke manier samen te werken, met aandacht voor diverse onderwerpen.

Take outs
Enkele take outs die de deelnemers over programmatic advertising mee naar huis hebben genomen:
 
  • programmatic advertising is transparant. Het is echter een keuze in hoeverre het beherende bureau of de adverteerder de transparantie wil geven/krijgen.
  • programmatic advertising is niet (meer) rest inventory tegen dumpprijzen. Allerlei rijke formaten (rich media, video etc) zijn verkrijgbaar middels programmatic inkoop.
  • programmatic advertising biedt adverteerders meer flexibiliteit, controle en optimalisatiemiddelen over hun campagnes dan handmatige werkwijzen.
  • programmatic advertising is geen trend, het is ‘here to stay’. Dus is het goed te investeren in het opdoen van de juiste kennis.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
 Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
 Bedrijven betalen loyale IT’er minder dan jobhopper
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer heeft te weinig kennis van social advertising
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Vijf tips om mobile advertising optimaal te benutten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Structureer je online marketing activiteiten
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
reacties
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
Slecht voorbereide gesprekspartner grootste irritatie werkzoekenden (3) 
Creativiteit en fantasie versus AI (1) 
top10
Werknemers willen vierdaagse werkweek met langere werkdagen
Artificial Intelligence: gaan robots onze banen inpikken?
HR-professionals kunnen eigen welzijnsambities niet bijbenen
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
Slecht datamanagement kost miljoenen
Vijf vragen die doel-denken veranderen
Leiders besteden maar dertien minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling
Pensioenakkoord: voldoende waarborgen op verdere uitwerking
Alarmerende schaarste op de IT arbeidsmarkt
3,3 miljoen nieuwe werknemersbanen in 2017
meer top 10