zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Programmatic is geen trend

16 september 2015 - Dat programmatic geen trend is, is slechts een van de take outs die men mee naar huis heeft genomen na de collegedag over programmatic advertising, die IAB Nederland vorige week in samenwerking met BVA heeft gehouden.

Ruim 40 adverteerders zaten acht uur lang aan de collegebanken bij De Persgroep gekluisterd om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic. Adverteerders kregen antwoord op vragen als: Hoe is programmatic advertising ontstaan?, Hoe werkt het veilingaspect precies? en Welke mogelijkheden zijn er voor adverteerders als ze zelf dichter op de bal willen zitten?. Omdat alle aanwezigen al (enige) ervaring hebben met programmatic kwamen er veel concrete vragen uit de zaal, wat leidde tot geanimeerde discussies.  



Doelstellingen
De dag werd afgesloten met een presentatie van Karen Priem (Philips Consumer Lifestyle). Hiermee gaf Philips inzicht in wat zij de afgelopen drie jaar heeft  geleerd en op welke manier programmatic bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen.
Zowel BVA als IAB Nederland heeft als doelstelling om kennis bij adverteerders te vergroten. Het is de ambitie van beide om in de nabije toekomst vaker op een dergelijke manier samen te werken, met aandacht voor diverse onderwerpen.

Take outs
Enkele take outs die de deelnemers over programmatic advertising mee naar huis hebben genomen:
 
  • programmatic advertising is transparant. Het is echter een keuze in hoeverre het beherende bureau of de adverteerder de transparantie wil geven/krijgen.
  • programmatic advertising is niet (meer) rest inventory tegen dumpprijzen. Allerlei rijke formaten (rich media, video etc) zijn verkrijgbaar middels programmatic inkoop.
  • programmatic advertising biedt adverteerders meer flexibiliteit, controle en optimalisatiemiddelen over hun campagnes dan handmatige werkwijzen.
  • programmatic advertising is geen trend, het is ‘here to stay’. Dus is het goed te investeren in het opdoen van de juiste kennis.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer heeft te weinig kennis van social advertising
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Vijf tips om mobile advertising optimaal te benutten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Corona-klagen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10