zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?

13 juni 2012 - "De manier waarop bedrijven CRM moeten gaan hanteren, is sterk aan verandering onderhevig." Dit zijn de woorden van Fred van 't Hoff directeur van Scope Marketing Technology (SMT). Zo is de nieuwe trend ‘BYOD’ (Bring Your Own Device) een belangrijke ontwikkeling waar organisaties rekening mee moeten houden.

Voor jonge werknemers van de ‘Generatie Einstein’ is het invoeren van alle relevante informatie op de PC van de werkgever niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer medewerkers maken voor het werk gebruik van hun eigen hard- en software die de voorkeur verdienen. Deze trend heeft tot gevolg dat informatie-uitwisseling, met betrekking tot klantgegevens, binnen de organisatie bemoeilijkt wanneer wordt gewerkt met een centraal CRM-systeem. Van 't Hoff geeft aan dat ontwikkelingen op het gebied van decentralisatie van data-entry dus tot gevolg hebben dat een strak gestuurd centraal CRM-systeem niet meer past in de huidige en toekomstige digitale wereld waarin bedrijven moeten overleven. 



Apps
SMT erkent deze onontkoombare verandering. Van ‘t Hoff is van mening dat CRM zich moet aanpassen aan de wereld van de draadloze tablet en smartphone. "Ook Apple software wordt een factor om rekening mee te houden. ‘Apps’ wordt het nieuwe sleutelwoord binnen de CRM-wereld. Het is van groot belang dat alle beschikbare informatie met behulp van kleine CRM Apps in een database terecht kan komen. CRM-software zal zich aan moeten passen aan de werknemers en de klanten van de toekomst. CRM-leveranciers moeten succesvolle Apps op de iPhone, iPad en Android systemen als voorbeeld nemen om te begrijpen welke kant het op moet met de software. Ook zal CRM-software meer een integratiehulpmiddel moeten worden in plaats van een toepassing," aldus van ‘t Hoff. 

Gratis seminar
SMT organiseert 21 juni een seminar waarbij samen met ICT-adviseurs de gevolgen van de trends (waaronder BYOD) en de daarbij behorende kansen en bedreigingen worden bediscussieerd. Het seminar zal in het teken staan van kennisdeling met betrekking tot de toekomstvisie op het gebied van CRM. Daarnaast streeft SMT naar het sluiten van een aantal partnerships met geselecteerde ICT-adviseurs, waardoor volgens SMT kennis kan worden gebundeld en optimaal kan worden ingespeeld op de toekomst van CRM.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Aantal zoekopdrachten naar ‘groene’ banen neemt toe
 Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalend voor IT-investeringen
 Zes tips om de klant van de toekomst te binden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele CRM levert concurrentievoordeel op
 Webcare bedrijven verbeterd, maar het kan altijd nog beter
 Genomineerden beste Nederlandse klantcontactcases bekend
 ‘Bring Your Own Device’ is al dagelijkse realiteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Zzp’er, denk na over de risico’s die u loopt (2) 
Twee derde Nederlanders vreest voor oudedagvoorziening (1) 
Nederlander worstelt met financiële administratie (1) 
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst (1) 
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie  (7) 
Zes tips voor een goede elevator pitch (1) 
'Smartphoneverbod is overcompensatie' (3) 
top10
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst
Bedrijven worstelen met balans tussen digitale innovatie en security
Zo verkleint u de afhankelijkheid van Office 365
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal
Nederlander worstelt met financiële administratie
Mobiliteit goed voor werkgever en werknemer
Bedrijfsleven onder druk door politieke risico’s en politiek geweld
2,6 miljard records aangetast of gestolen in 2017
Zes tips om de klant van de toekomst te binden
meer top 10
vacatures
meer vacatures