zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?

13 juni 2012 - "De manier waarop bedrijven CRM moeten gaan hanteren, is sterk aan verandering onderhevig." Dit zijn de woorden van Fred van 't Hoff directeur van Scope Marketing Technology (SMT). Zo is de nieuwe trend ‘BYOD’ (Bring Your Own Device) een belangrijke ontwikkeling waar organisaties rekening mee moeten houden.

Voor jonge werknemers van de ‘Generatie Einstein’ is het invoeren van alle relevante informatie op de PC van de werkgever niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer medewerkers maken voor het werk gebruik van hun eigen hard- en software die de voorkeur verdienen. Deze trend heeft tot gevolg dat informatie-uitwisseling, met betrekking tot klantgegevens, binnen de organisatie bemoeilijkt wanneer wordt gewerkt met een centraal CRM-systeem. Van 't Hoff geeft aan dat ontwikkelingen op het gebied van decentralisatie van data-entry dus tot gevolg hebben dat een strak gestuurd centraal CRM-systeem niet meer past in de huidige en toekomstige digitale wereld waarin bedrijven moeten overleven. 

Apps
SMT erkent deze onontkoombare verandering. Van ‘t Hoff is van mening dat CRM zich moet aanpassen aan de wereld van de draadloze tablet en smartphone. "Ook Apple software wordt een factor om rekening mee te houden. ‘Apps’ wordt het nieuwe sleutelwoord binnen de CRM-wereld. Het is van groot belang dat alle beschikbare informatie met behulp van kleine CRM Apps in een database terecht kan komen. CRM-software zal zich aan moeten passen aan de werknemers en de klanten van de toekomst. CRM-leveranciers moeten succesvolle Apps op de iPhone, iPad en Android systemen als voorbeeld nemen om te begrijpen welke kant het op moet met de software. Ook zal CRM-software meer een integratiehulpmiddel moeten worden in plaats van een toepassing," aldus van ‘t Hoff. 

Gratis seminar
SMT organiseert 21 juni een seminar waarbij samen met ICT-adviseurs de gevolgen van de trends (waaronder BYOD) en de daarbij behorende kansen en bedreigingen worden bediscussieerd. Het seminar zal in het teken staan van kennisdeling met betrekking tot de toekomstvisie op het gebied van CRM. Daarnaast streeft SMT naar het sluiten van een aantal partnerships met geselecteerde ICT-adviseurs, waardoor volgens SMT kennis kan worden gebundeld en optimaal kan worden ingespeeld op de toekomst van CRM.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Wereldwijd 122 records per seconde gestolen in eerste helft 2017
 Hoe ziet de bank van de toekomst er uit?
 Gemiddelde vacaturetekst scoort krappe voldoende
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele CRM levert concurrentievoordeel op
 Webcare bedrijven verbeterd, maar het kan altijd nog beter
 Genomineerden beste Nederlandse klantcontactcases bekend
 ‘Bring Your Own Device’ is al dagelijkse realiteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Boek een 48-uurs proefrit Nissan E-NV200
Wilt u 100% elektrisch rijden, kosten besparen en hebt u behoefte aan een veelzijdige laadruimte? Dan is de E-NV200 een perfecte keuze voor u en uw bedrijf. Ervaar nu de 100% elektrische Nissan E-NV200 in 48 uur.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Team Nijhuis laat ondernemers kennis maken met digitale marketing dankzij gratis online cursus
reacties
Meer ouderen na outplacement aan de slag (1) 
Gaat u op klanten zitten wachten of komt u in actie? (1) 
Dagjes uit brengen bevolkingsgroepen het best samen (1) 
Stel uw klant onder alle omstandigheden centraal in drie stappen (1) 
Drie praktijken waarmee bedrijven hun klanten naar de concurrentie jagen (2) 
Een mantelzorger in dienst: welke rol speelt de werkgever? (1) 
IT-management heeft te weinig zicht op mobiel app-gebruik personeel (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Postnl 3.35  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Aperam 44.53  3.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Beter bed 15.48  -3.3 %
USG people 17.2  -1.5 %
Wall Street hoger gesloten
Wall Street beweegt richting hoger slot
Olieprijs hoger gesloten
meer beurs
top10
Mobile app op zijn retour
Gaat u op klanten zitten wachten of komt u in actie?
GDPR-compliance en uw organisatie
Recruiters en kandidaten hebben verschillende percepties van goed cv
Checklist: Indienen WIA-aanvraag bij het UWV
Digitale transformatie: zo tackelt u de vijf grootste uitdagingen
Wie heb ik aan de lijn, hallohallo: een (nep)bedrijfsarts?
Negen van de tien bedrijven nog niet klaar voor AVG
Resultaten 2017 State of Cybercrime Report bekend
Hoe krijgt u superfocus. . . en alle belangrijke dingen ècht gedaan?
meer top 10
vacatures
meer vacatures