Reactie: Mooi Artikel! Wellicht nog een aardige toevoeging: zelfoverschatting vindt vooral plaats bij complexe vaardigheden die wij niet objectief kunnen meten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan: communiceren, leidinggeven, autorijden en verkopen.
Je ziet soms zelfs een omgekeerd effect bij zaken die wij wel goed kunnen meten. Ik heb wel eens de proef op de soms genomen en aan een zaal gevraagd hoe goed ze zijn met jongleren. De overgrote meerderheid vond zichzelf veel slechter dan gemiddeld!
Reactie: Ik ben het met je eens Jos: zo zou het moeten zijn. Maar zo is het niet, dat weet jij ook wel. Overigens zijn de genoemde cijfers hoog als je ze vergelijkt met die uit andere onderzoeken (bijv. Gallup, of DDI). Ben wel benieuwd hoe werkgevers hierop reageren, die 35-jarigen al bijna oud en onbruikbaar vinden.
Reactie: Waar men geneigd is te denken kostenbesparing bij uitbesteding zitten de voordelen juist op het vergroten van snelheid & slagkracht. De focus wordt namelijk verlegt van dagelijkse operatie naar toekomstige. Dit draagt bij aan kwaliteit, effectiviteit en het onderscheidend vermogen.
Ps. Ook in NL zijn er stevige uitbestedingpartners zoals Bosch in Nijmegen te vinden voor mensintensieve dienstverlening.
Reactie: Waar men geneigd is te denken kostenbesparing bij uitbesteding zitten de voordelen juist op het vergroten van snelheid & slagkracht. De focus wordt namelijk verlegt van dagelijkse operatie naar toekomstige. Dit draagt bij aan kwaliteit, effectiviteit en het onderscheidend vermogen.
Ps. Ook in NL zijn er stevige uitbestedingpartners zoals Bosch in Nijmegen voor mensintensieve dienstverlening.
Reactie: Relevant artikel, alleen vind ik de header ''over promising'' extreem benoemen op een percentage van 56%.
Hoe je het wend of keert ook deze cijfers zijn enorm laag. Door de bank genomen geeft meer dan de helft van het aantal medewerkers niet dagelijks hun passie en creativiteit. Met als logisch gevolg ruimte voor mentaal verzuim en afname productiviteit.
De organisatie van morgen mag inzetten op het scheppen van dat klimaat waar innovatie het werk is van ieder medewerker en dat medewerkers hun talenten blijven geven. Dit betekent dat we in moeten zetten op datgene de medewerker doet vlammen. Met plezier waarde creeeren en bijdragen aan het realiseren van de organisatie ambities. Leidinggevenden zullen de werk context dusdaning moeten inregelen zodat individuele passie, overtuiging en motivatie om te groeien als katalysator blijven werken om dat gedrag te tonen waarbij effectieve resultaten met plezier worden gerealiseerd. Dit heeft tot gevolg dat een positieve vibe bij senior en junior tot stand komt waarin eenieder graag werkt aan persoonlijke groei.
The Dantefactor Company
Reactie: Het blijft toch grappig om te zien dat dit soort woorden, uit de mond van iemand die leeft van het kleden van mensen, als de waarheid wordt gezien. Zou het toch maar met een korreltje zout nemen en checken wie dat onderzoek heeft uitgevoerd. Was het een onafhankelijk onderzoek of waren er belangen in het spel?
Reactie: Als we even kijken naar de doelgroep van deze site: velen gaan er op achteruit.
Naast €618 belasting verhoging nog zo'n €1000 aan andere lasten. Gelukkig wel €90 minder zorg premie per jaar...
Fors deel van mijn team gaat er ook op achteruit.
Op zich geen probleem als het nog een verbetering in de economie als gevolg heeft, fingers crossed... ik houd m'n adem nog niet in.
Reactie: Wat zou er in casu mis zijn met goede smaak. persoonlijk prefereer ik een rondborstige frisse en kneedbare 19 jarige stagiaire links en een jonge borrel rechts, boven een 53 jarige grootmoeder op wie graviteit vat heeft gekregen. Alle Schroevers diploma's te spijt.
Reactie: Prima nieuws voor de branche! De mondiale groei zal niet direct hier te merken zijn maar op den duur zal ook dit effect overwaaien naar ons land.
Reactie: Wat een positieve nieuwsberichten allemaal vandaag; meer risico's door beleggers, meer vertrouwen van bestuursvoorzitters, hogere marketingbudgetten...
Reactie: Jammer dat deze discussie nog steeds nodig is. Voor een juiste oordeelsvorming raad ik iedere professional op het gebied van werven en selecteren deze site van het College voor de Rechten van de Mens te bekijken: https://mensenrechten.nl/selecteren/
Reactie: Een medewerker die 20 jaar op dezelfde stoel is blijven zitten disfunctioneert überhaupt beste Suzanna. Hij of zij is blijkbaar weinig ambitieus, niet meegegaan met de compagny governance en heeft waarschijnlijk in die 20 jaar een eigen Koninkrijk gecreëerd rond het beheer van de koffieautomaat met de gedachte dat het zijn of haar tijd wel zal duren. Ik zeg get rid of it. Daar komt mijn metaphorical Paulus de Postkabouter welke graag een boodschap voor je doet om de hoek kijken. Behoud het goede “wat in casu op de koffieautomaat slaat” en instrueer je private mailboy maatwerk op die medewerker toe te passen, Zo ruim je jou probleem op, je mailboy is tenslotte disposable waardoor je zelf ongeschonden blijft.
Reactie: Dat er slechts 7 procent wordt bepaald door inhoud is naar mijn mening wel zorgwekkend. Natuurlijk is het belangrijk of iemand er representatief uit ziet voor je bedrijf, maar als diegene geen zinnig woord kan zeggen tegen bijvoorbeeld klanten, zal dit ook weinig toegevoegde waarde hebben.