zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Voorwaarts complimenteren

Bart Joling   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Mijn complimenten betreffende het artikel en de de reacties!
 

Zeven tips om geen vermogen kwijt te zijn aan advocaten

R. Plat   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Op www.advocatenhulp.nl en www.legalforum.nl kunt u zoeken naar de juiste advocaat voor u. Op eerst genoemde site is soms ook het profiel van het kantoor gegeven. Dus over de mens (advocaat) achter het kantoor. U wilt toch ook graag weten wie uw zaak gaat behartigen?
 

Hoe krijg ik medewerkers mee bij het implementeren van veranderingen

Johan Van Muylder   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Ik kan je dit boek aanbevelen. Een echte aanrader voor wie met verandering te maken heeft.

Leiderschap Bij Verandering
Kotter John
ISBN : 9052612315
 

Voer eens een loopbaangesprek met uw medewerkers

Ad   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Alleen het voeren van een loopbaangesprek is niet voldoende. Het loopbaangesprek is een klein onderdeel van het Human Resources Develepment beleid, wat weer een onderdeel is van het HR beleid.
Klakkeloos invoeren van loopbaangesprekken is een garantie voor mislukking. Door het voeren van loopbaangesprekken worden verwachtingen gecreëerd en die moeten wel waargemaakt kunnen worden.
Het is wel teleurstellend (maar niet onverwacht) dat maar weinig mensen zelf actie ondernemen. Typisch Nederlands, klagen zonder zelf tot actie over te gaan.
Mag ik nog even verwijzen naar mijn blog enkele maanden geleden: ''ontwikkelen van medewerkers, een dure grap?'' (http://www.managersonline.nl/weblog/357/ontwikkelen-van-medewerkers%2C-een-dure-grap.html)
daarin heb ik al aangegeven dat ontwikkelen welliswaar geld kost, maar ook veel geld oplevert.
 

Seat Exeo

Mike Stevens   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Laatste internationale nieuws over seat Exeo is te vinden op seat-exeo.com
 

Voer eens een loopbaangesprek met uw medewerkers

Marianne   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Hoewel de cijfers redelijk schokkend zijn, verbaast het me niet. Als voormalig leidinggevende in een groot bedrijf en inmiddels (o.a. loopbaan)coach, heb ik alle kanten van deze problematiek ervaren: toen ik zelf, na vijf jaar in dezelfde functie, aangaf toe te zijn aan iets anders, werd dat ongeveer gelijkgesteld met het opzeggen van mijn functie. In een organisatie die pretendeert mobiliteit van haar medewerkers te stimuleren!
Als ik in gesprekken met medewerkers vroeg of ze wel eens nadachten over een volgende stap, leek het regelmatig alsof ik een oneerbare vraag stelde!! Wilde ik hen soms weg hebben? Nu in mijn rol als coach, merk ik dat veel mensen die ik begeleid voor het eerst eens goed nadenken over wat ze willen. Helaas in sommige gevallen omdat ze zijn vastgelopen. Ook dit wordt in vele gevallen veroorzaakt omdat er nooit over gepraat is: medewerkers durven niet uit angst voor represailles, hetgeen niet altijd onjuist is. Leidinggevenden durven niet uit angst goede medewerkers te verliezen. Maar ja, de echt goede medewerkers gaan toch wel weg en dan veelal buiten de organisatie.
Er zal in veel organisaties een grote cultuurverandering nodig zijn om dit te veranderen.
 

Vijf vooroordelen over duobanen – en waarom ze niet waar zijn

me   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Duobanen kunnen heel goed als er wekelijks overleg is. Zowel onderling als met hun leidingevende.
Onze klanten vinden het geen bezwaar.
Waar je wel als leidingevend alert op moet zijn is dat ieder zijn eigen fouten moet herstellen en het afschuifsysteem goed bewaken.
Voordelen zijn met de vakantie en ziekte, er is altijd iemand aanwezig.
 

Nederlanders zijn vreselijke zeikerds

hans.windmuller@pwn.nl   |    |  6 augustus 2008
Reactie: Om maar eens iets positiefs over klagen te zeggen:

Uit een krantenartikel vernam ik dat Fransen langer leven omdat ze klagen en daarme hun gevoelens niet opkroppen.

Klagen betekent naar mijn idee ook dat je bewust bezig bent met zaken/het leven.

Klagen creeert ook een bepaalde verbondenheid met elkaar: alle treinreizigers tegen de NS.

Samen klagen zorgt ervoor dat dingen opgelost worden waar je in je eentje niets begint.

Klagen zorgt dus voor een beter leven met elkaar!


 

Nederlanders zijn vreselijke zeikerds

Ton van Well   |    |  5 augustus 2008
Reactie: Zoals een aantal reacties aangeeft is er met klagen niets mis.Als bijdrage op dit forum nodig ik eenieder uit om op een rustig moment de website kleurrijkeakkoorden.net te bekijken, een metapolitiek manifest. daarbij werd ik geďnspireerd door de levenshouding van Mahatma Gandhi: ''Wees zelf de verandering die je graag bij anderen wilt zien'' en die van Nelson Mandela, die stelde in de voetsporen van Marianne Williamson:''Onze grootste angst is niet dat we onvolmaakt zijn. Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn”.
 

Vijf vooroordelen over duobanen – en waarom ze niet waar zijn

R.V. Molenbroek   |    |  5 augustus 2008
Reactie: Een duo-baan is misschien een successtoty in een callcenter waar het toch niet uitmaakt.
Maar Isaac heeft gelijk dergelijke zaken worden nooit bekeken vanuit het klanten perspectief.
Het gemak is puur en alleen voor hen die het doen en voor de rest van ons die er mee te maken heeft is het pure elende.


 

Tien tips om van uw ERP-software implementatie een succes te maken

Ad de Beer   |    |  5 augustus 2008
Reactie: Pentascope ken ik en breek me a.u.b. de bek niet open............
Arinso zegt me niks, beetje vreemd, want ik ken de HR wereld best goed.
Overigens zijn HR en ICT niet al te beste maatjes. Dat komt ook door het zogenaamde E-HRM, wat maar heel weinig met HRM te maken heeft. Of eigenlijk alleen maar een beetje toegevoegde waarde kan hebben op de beheersprocessen van een personeelsafdeling.

En, het is geen fustratie, gewoon het resultaat van gedegen onderzoek. Jammer dat de ICT sector steeds zelf onderzoek doet naar het eigen falen. Zoals Bagwan het als zei: Om tomaten te bestuderen mag je alles zijn, behalve een tomaat.

Commitment van de klant krijg je als de dingen die je zegt, gelijk zijn aan de dingen die je doet. Daar ligt denk ik 80% van het probleem.
Vertrouwen winnen doe je te voet, vertrouwen verliezen per sneltrein. Het imago van de ICT sector is gewoon slecht. Langzaam komt er verbetering, maar zo lang de klant iedere keer maar weer de schuld in de schoenen krijgt geschoven wordt het vertrouwen in de sector echt niet beter.
Zo lang je mij verwijt dat ik een frustratie heb en niet de hand in eigen boezem steekt, wat anderen hier wel doen, dan zie ik echt geen verbetering van je imago.
 

Sollicitanten wijzen slechte werkgevers af – op alle fronten

NU-Coaching   |    |  5 augustus 2008
Reactie: Als reintegratiecoach heb je hier heel vaak mee te maken.
De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat clienten geen reactie of ontvangstbevestiging ontvangen. Helemaal bij lagere, uitvoerende functies. Clienten raken gedemotiveerd en voelen zich onheus bejegend als ze geen reactie ontvangen. Vanaf de start van het traject bereid ik mijn kandidaten voor op deze teleurstelling en afwijzing. Tegenwoordig lijkt de kans dat je geen reactie ontvangt immers groter dan dat je een bevestiging ontvangt.Ik wijs ze er op dat het van hun kant bekeken haast niet mogelijk is om wekelijks echt geschikte vacatures te vinden waar ze op kunnen reageren. Vaak zitten er dus sollicitaties bij om het solliciteren, omdat het moet. Daar hebben bedrijven dan weer mee te maken. Zeker in een tijd van grote werkloosheid ontvangen bedrijven honderden brieven op vacatures, waarvan een groot deel niet aan de criteria voldoet. Een duideljke afwijzing na een gesprek, zou wel getuigen van zorgvuldigheid en respect.
 

‘Opgebouwd pensioen moet op salarisstrook’

arjan post   |    |  5 augustus 2008
Reactie: Dit is een zinvolle en waardevolle aanvulling
Tevens een goede info verstrekker naar je medewerkers.Voer dit door!!!
 

Vrijwilligerswerk moet maar in de baas zijn tijd

sandra   |    |  5 augustus 2008
Reactie: Ik denk dat dit ook te maken heeft met ''maatschappelijk ondernemen'' en zo moet het blijven.
Als bedrijven verplicht moeten dan vind ik ook dat de belastingdienst er iets tegenover moet stellen.
Verder kan vrijwilligerswerk erbij dragen om je mensen prettig te laten voelen. Wat is er fijner als je een kind ziet lachen,die eindelijk eens plezier heeft omdat ze thuis geen geld hebben voor de zeilclub,fietsclub etc etc. De abn amro werkt regelmatig aan projecten. Mensen mogen per jaar een week van hun werktijd besteden aan vrijwilligerswerk. Als je 40 uur per week werkt,mag je 40 uur per jaar aan vrijwilligerswerk besteden,uiteraard moet het werk het toelaten. Jammer dat er toch heel veel mensen zijn die het werk belangrijker vinden dan iemand eens blij te maken
 
< vorige 1580 1581 1582 1583 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10