Reactie: Een herkenbaar verhaal, als ik naar mijn eigen ontwikkeling kijk. Maar ook naar de afdeling waar ik nu onderdeel van ben. Nu weliswaar met manager maar er gaat een verandering ingezet worden om met coachende leiders te werken. Één van die coach rollen mag ik gaan vervullen. Hoe dit uiteindelijk zal uitpakken blijft nu onduidelijk maar het vergt zeker een adaptieve modus. En ik ben....niet de manager!
Reactie: De direct targeting binnen account based marketing is de trend van de laatste jaren al. Het is meer en meer upcoming door de hoge conversie van de gepersonaliseerde marketing techniek.
Reactie: Ransomware is een akelige ontwikkeling. Las laatst ook dat vooral ziekenhuizen en overheidsinstellingen zeer slecht beveiligd zijn. Als een ziekenhuis het slachtoffer wordt van ransomware dan kunnen de gevolgen echt desastreus zijn (en is de noodzaak snel te betalen dus groot).
Reactie: Boos of gewoon op zoek naar meer kansen en uitdagingen? Een goed gesprek met je medewerkers daar draait het om. Doen je medewerkers wat ze graag doen en waar ze goed in zijn? Als organisatie Investeren in het optimaal benutten van talenten, in relatie tot je organisatiedoelstellingen, geeft de medewerkers meer zingeving en werkvreugde en dat leidt tot betere resultaten op allerlei gebied. Niet alleen voor de medewerkers maar zeker ook voor je organisatie.
In gesprek zijn met je medewerkers is het belangrijkste bij talentontwikkeling. Maar hoe vaak voer je een gesprek met de medewerker over wat hem echt bezighoudt, waar zijn talenten werkelijk liggen en hoe hij deze kan benutten?
Een trend die zichtbaar wordt bij steeds meer organisaties is het aanpassen van de jaarlijkse gesprekscyclus. De wereld verandert zó snel dat het geen zin heeft om je medewerkers één keer per jaar feedback te geven op wat er destijds is gebeurd.
Mijn advies is dat leidinggevenden en medewerkers vaker bij elkaar zouden moeten zitten en eigenlijk meer een continu gesprek voeren over wat goed gaat en wat er nog beter kan.
Reactie: Mij werd nog gevraagd wat een CtvO dan zou zijn:
In mijn visie heeft elk zichzelf respecterende onderneming op termijn een eigen webTv kanaal: let op geen video of vlog kanaal maar webTV – met nadruk op TV.
Een Chief TV Officer is dan de webTv station manager: hij overziet het geheel aan webTv producties: van website – Tv Gids tot de nieuws, actualiteiten, achtergronden, reclame etc etc producties. Het bedrijf krijgt een gezicht en geschreven, digitale en video producties vormen een geheel: de content management strategie wordt een Tv – media productie proces.
De CtvO overziet dat gehele proces. En let natuurlijk ook op de kijkcijfers, de interactie en de conversie.
Reactie: Mooi stuk John, mooi gecombineerd met voorbeelden en groei in je eigen leven. Er zitten vele 'haakjes' in waarbij mensen en organisaties Kunnen afvragen HOE het beste uit zichzelf en hun organisatie te halen. En dat is iets om blij van te worden...
Paul Kruijssen, Merk- & Identiteitbouwer
P Projects, Mensen maken het Merk
Reactie: Prachtig om te lezen! Bij Tanido beginnen kandidaten als ''werknemer'' en na twee jaar geven ze mij de zak en richten ze hun eigen zaak op waarmee ze in Tanido participeren. De transitie van loonslaaf naar ondernemer. Wij geloven dat er in ieder mens een leider, entrepreneur schuilt die veelal nog slaapt. Berg je maar als die slapende reus wakker wordt!
Reactie: Dag leergierige lezer
Wat n grap om leren van de specialisten een aparte naam te geven agile learning ....
Naturlijk zoek je als lerede de beste specialist in jouw onderwerp. Of toets je je plan aan de mening / blik van de toppers. Vaak is t zo dat je al pratend je eigen vragen kunt beantwoorden. Werk daarom altijd samen ..... VEEL belangrijker dan agile, eager of ....
Leren is doen, fouten maken en liever wat minder door het in een keer goed te doen. Fouten zijn lessen .... Have a great week.